Railnet

Stanica Klobouky u Brna

Stanice | Daniel Martanovič, 06. 10. 2006 (11677 zhliadnutí)
Počas mojej návštevy mojej druhej polovičky rodiny na Morave som sa musel ako vždy zastaviť niekde pri koľajniciach. Tento krát to bola stanička v meste "Klobouky u Brna" - správne foneticky treba čítať KLOBÓÓÓÓKY aby ste zapadli do regiónu :) Túto staničku dávam do pozornosti aj tím modelárom, ktorí by chceli začať s nejakým malým projektom na modulovke.
Mestečko "Klobouky u Brna" leži v doline Moravskej pahorkatiny, ktorá sa rozprestiera od Hodonína po Brno. Z toho dôvodu trať Čejč - Ždánice vedie cez úvrať práve v mieste uvedenej stanice.


Stanička má dĺžku od vchodovej lichobežníkovej tabuľky po koniec 394 m. Nástupište na prvej koľaji meria 50 metrov. Koľaj 1 má 140m a manipulačná tretia je 168m dlhá. Zaujímavosťou stanice je, že trať končí kolmo v stodole, ktorá pravdepodobne patrí bývalej fabrike na tehly.

Váš

DanoM















































































[Akt. známka: 0,09 / Počet hlasov: 11] -      + 

Pridať nový komentár

milan ferdian 19.10.2006 14:45:32

stanica klobouky u brna

ahoj danieli.stanice je skutečně stvořena pro stavbu modulovém pojetí a podporuji tvoje doporučení. akorát mám pocit jestli tato stanička není kolejově oškubaná buď o koleje nebo o další výhybky,ale o tom já mužu jen polemizovat. milan

Reagovať

danom 24.10.2006 22:50:52

re: stanica klobouky u brna

dakujem za podporu. apropo aj mne sa zda, ze by mohla kedysi ist kolaj k tej budove co je na zaciatku fotoprechadzky (je to taka typicka zeleznicna stavba). ma to len jeden hacik, ze cele vchodove zhliavie je na dost vysokom zvrsku a teda by kolaj nemala ako klesnut k tomu skladisku :( danom

Reagovať

jano 08.11.2006 10:30:14

prečital som si vašu diskuziu k tejto staničke, ktorá je skutočne asi najvhodnejšia na modelovanie, aj doma. ohľadom tej koľaje to bolo tak, že vlečka do skladu obilnin, toje ta budova pri trati do uhric odbočovala z trate. táto stanica je však zaujímava svojou nákladnou dopravou. pretože stúpanie do uhric je velké, hmotnosť vlaku je 350t. pretože tu premávaju celkom dlhé nákladne cisternové vlaky, časť sa odstavuje práve na manipulačnu koľaj a loko sa vracia po ne poodstavení časti v uhricich. nákladna doprava je tu dosť silná. bližšie podrobnosti boli zverejnené v časopise dráha, myslim že č.7/06. čo sa týka stanic tohto typu niekoľko takýchto tratí som prešiel v 90 rokoch. na slovensku ich nemáme, ak nepočítam lesné železnice. inak odbočovanie vlečiek k silám mimo stanic, priamo z trate bolo a je na českých lokalkách celkom bežné.

Reagovať

jv 05.04.2008 21:22:27

už se na tom pracuje

tuto stanici máme vyhlídnutou jako součást ttčkové modulovky na motivy tratě čejč - ždánice.(kmž brno) rámy jsou hotové, odbočný modul je ve výstavbě a budova ve stadiu hrubé stavby. podklady jsou perfektní, doplním jen, že cihelna s nakládkou měla i 600mm úzkou a k budově sila byla krátká vlečka. j. veselý

Reagovať

jirka vesely 11.05.2010 15:10:24

dalsi informace

ahoj panove, zjistil jsem, ze milan mel pravdu - na pravem zhlavi byly jeste tri vyhybky a tak ten dloouhy sturc byla vlatstne dalsi manipulacni kolej. a navic tam byla jeste kratka vlecka nebo vlastne jeste jeden sturc pro nakladku repy.podklady vcetne staniceni vyhybek apod mam. p.s. na obou vjezdech byla mech. navestidla.

Reagovať

Pridať nový komentár