k článku: Prestavba kotlového vozňa Dynamit Nobel
zo dňa 02.11.2008, autor článku: Palo Szemzö
souhlasim, podareny clanek, hlavne informace o lesklem laku je pro nove modelare obzvlast dulezita. metoda pokus, omyl mne naucila i tohle. ale lepsi je to hned udelat poradne. ahojz
ja osobne leský lak nepoužívam jednak preto, že väčšinou keď sa niečo na niečo lepí, tak sa odorúča zdrsnenie povrchu aby lepidlo lepšie priľnulo. neviem ako je to s obtiskom ale keď som ho dal ne matný povrch a potrel "zázračnou" vodičkou (usadzovací roztok), tak obtisk doslova akoby "vsiakol" do povrchu a po zaschnutí už okraje skoro nebolo vidieť. tenká vrstva laku to úplne zjednotila. dávať 3 vrstvy laku sa mi zdá veľa. aj patinovanie robím do matného povrchu, pigmenty lepšie držia, olejové faby lepšie vzlínajú.
gratulujem, super článok. bol som na pražskej burze a kúpil som si niekoľko vozňov vysokostenných z drevenými stenami. samozrejme aj nálepky. teraz len urobiť prestavu. tento článok mi (nie len mne) pomože a na stretnutiach sa dúfam objavia vozne, ktore spestria dosť uniformovaný vozový park našich modelárov. ahoj. ondrej kžm bojnice
Zaujalo ma ako sa má vyrábať vodolepka pomocou programu Powerpoint... Prečo práve PPT, veď je to prezentačný program, namysleli ste skôr Corel, Illustrator, atď?
No a ešte je tu jedna nedopovedaná vec - ako možno aserovou tlačiarňou vyrobiť vodolepku? Čiernou to tlačí, ale pochybujem že by to tlačilo aj bielu farbu... Iba ak termotransferkou... Máte s tým niekto skúsenosti?
Tisknout se dá i na inkoustové tiskárně bíle. Ale obráceně . Na bílý obtiskový papír tisknu barvu vozu a pak vše musím retušovat.
Zobraziť článok Prestavba kotlového vozňa Dynamit Nobel