Railnet

Rozdělovník DCC pro Z21 anebo příslušenství

DCC | Zdeno Janeček, 26. 10. 2015 (8457 zhliadnutí)

V poslední době se mi ozývají lidi, co koupili Z21 a mají problém s se sběrnicí X3, teda spojení Loconetu a slabšího DCC na pinech 1 a 6. A taky se mi ozývají lide, kteří by chtěli používat X2 na napájení příslušenství s pomocí napájení +12V. Proto jsem navrhnul plošný spoj, který umožňuje obě možnosti a osadí se jen to potřebné. Pokud se osadí všechno a je možné to přehazovat mezi oběma možnostmi.

Schéma rozdělovníku.

Pro Z21 se musí osadit J5 a X5 a konektory J1,J2,J3. Odpory R2 – R7.

Pro Z21 se nemusí osadit JP1, JP2, JP3, F1, IC1, R1, R10, D1, U$1, X1, X2, X3.

Pro příslušenství je to naopak, kromě J1, J2, J3 a odpory R2-R7, které slouží pro rozvod signálu Loconetu a +12V.

Použití jumperů JP1, JP2 a JP3

JP1 a JP2 se použijí na verzi +12V, kdy se zabezpečuje napájení +12V na konektory X1-2, X2-2, X3-2, kde se posilují rozvody pro přestavníky. Pokud se použije verze s DCC, nesmí být JP1 a JP2 spojeny !!!

Jumper JP3 spouští zdroj proudu pro Loconet, 15mA.

Board ze strany součástek a rozložení součástek. Je použita metoda dělicích čar, která je odolná proti velkým proudům a nešikovnému pájení.

Bohužel Eagle neumí rozdělit součástky na dvě verze použití, tak jsem to musel navrhnout společně. Je jednodušší vyrábět jeden druh plošného spoje a mít možnost si vybrat. Cena plošného spoje je skoro stejná, jako kdybych to dělal jednotlivě. Zamontované je to do polovičky krabičky Z-7C, která je běžně v prodeji. Polovička krabičky proto, že není dobré krabičku zavírat z důvodu odvodu tepla, které může být dost veliké.

Tři sekce X3 jsou proto, že jedna sekce je schopna utáhnout asi 20 ovladačů a centrály stihají v reálném čase asi 60 lokomotiv.

Pro Z21 je taky možné použít tento rozdělovač pro příslušenství tak, ze se připojí jen Loconet a +12V a nepřipojí se DCC. Potom je možné ovládat příslušenství pomocí tabletu nebo jiného chytrého telefonu přímo přes Loconet sběrnici. (Z21). Chystám příslušenství pro Loconet a časem ho budu publikovat.

Jinak se dá taky použít LocoIo a Locobuffer a řídit příslušenství přes JMRI, RailRoad nebo RailCo. Další možnost je úplně vyloučit centrálu a řídit příslušenství pomocí dělené inteligence. I na této možnosti pracuji a budu to postupně uvolňovat.

[Akt. známka: 0,25 / Počet hlasov: 4] -      + 

Pridať nový komentár

Zdeno 26.10.2015 09:26:14

plosak muzem dodat za 2 Eur.
Stavebnice nedodavam, protoze soucastky jsou dobre sehnatelne.

Reagovať

dano 26.10.2015 22:12:34

Intellibox

Zdeno a Intellibox? Na stretnutiach pouzivame vyhybku na oddelenie a napajanie viacerych vetiev pre X3 (DCC). To je to iste? Ale tam mame aj SPAXX ako booster DCC signalu pre ovladace? Tu by isiel zapojit tiez medzi centralu a rozdelovnik?

DanoM

Reagovať

mgreguss 27.10.2015 00:51:33

Pokud ta deska, co máš je zapojena na Intelibox a pomocné napájení je přivedeno ze SPAXu, tak je to to stejné, jen s jiným počtem výstupů.

Reagovať

dano 27.10.2015 19:32:58

Ano, uz mi je to jasne. Ale takyto rozdelovnik pre ovladace ma zmysel v principe len s boosterom na napajanie ovladacov. Nerozumiem ako moze LocoNet utiahnut 20 ovladacov (100mA*20 = 2A) - tie su v tomto pripade napajane cez 1 a 6 piny? FREDi/y usmernuju DCC, nie? Cize potrebujem zosilene DCC cez booster, nie? DM

Reagovať

mgreguss 27.10.2015 19:57:15

Ne tak docela, pokud máš LokoNet větve, ve kterých nepotřebuješ DCC signál (např není na nich jediný SPAX, jen zásuvky pro FREDy), tak ti jako napájení pro piny 1 a 6 stačí ss zdroj.
FRED 100mA nebere, tuším okolo 10mA.
Booster s DCC signálem pro napájení 1 a 6 potřebuješ, pokud máš na lince LokoNetu nejen FREDy, ale i boostery.

Reagovať

dano 28.10.2015 17:36:02

Ano, mas pravdu. Sekol som sa s tym FREDOm. OK, uz tomu rozumiem. DanoM

Reagovať

Zdeno 06.11.2015 17:13:37

piny 1 a 6 jsou chraneny 27 ohmy a utahnou zhruba 20 Fredu nebo 40 Oto/ Fredi. Teda odbery Fredi/Oto jsou polovicni oproti Fred. Booster si bere 15V/2k2 = asi
7mA.
IBX lze pouzit taky naprimo, protoze dava 3A a vic do DCC a to se da napojit na vstup meho plosaku.

Reagovať

A2C 12.11.2015 22:55:36

Čiže ak tomu dobre rozumiem je to rovnaký výrobok ako z tejto Švédskej stránky?
http://www.mollehem.se/index.php/electronics/rscld-detail

Reagovať

mgreguss 17.11.2015 21:57:03

V podstatě ano (jiný počet výstupů). Doplněný vedlejší položkou na stránkách Mollehem "Current supply, so called LocoNet terminator"

Reagovať

Pridať nový komentár