Len taká uhorkovo-sezónna spomienka na stretnutie v Budapešti. Tentoraz bez vlastných fotiek, lebo "domácí" to zdokumentovali veľmi dobre a kvalitne. Erik natočil jedinečné videá: nahovoril niekoľkých strojvodcov a namontoval im actioncam na hlavu. Linky sú na konci článku.
Komu sa nechce čítať ďalej, odporúčam pozrieť toto video - a máte prehľad :-)
Fremo (http://www.fremo-net.eu) úspešne expanduje na východ… Už pred rokom bolo prvé stretnutie v Krakove, tento rok sa na usporiadanie stretnutia v Budapešti podujal železničnomodelársky klub BMFK.
Toto je celkom mladý klub, funguje pár rokov, ale majú už dosť veľa členov a hlavne je za nimi vidieť kus práce.
Prvé skúsenosti s modulovkou chalani čerpali na výstavách Temofest (tento rok bude Temofest opäť začiatkom októbra). Sledoval som prípravy na webe a vo fórach a bolo cítiť že majú veľkú snahu aj veľkú trému. Okrem samotnej organizácie akcie sa chceli ako usporiadatelia predviesť aj v technickom zabezpečení. A toho nie je málo: od DCC ústredne až po lokonet rozvody, LNboxy, telefónnu sieť až po hodiny, všetko postavili vo vlastnej réžii. To sa samozrejme nemohlo zaobísť bez občasných drobných problémov, ktoré sa ale dali opraviť. Jedine ústredňa Panasonic teplo nevydržala a doslova expolodovala (teda presnejšie niečo v nej riadne buchlo, asi kondík) a bolo to telefonovaní. Ale bolo to až v nedeľu ráno, takže to nebolo nič závažné, chalani hneď obstarali niekoľko párov walkie-talkie a bolo vystarané....
Účasť:
Niekoľko maďarských klubov (BMFK, Győr, Szekszárd, Pécs, Szombathely), rakúšania priniesli skryťák, kus trate, malú staničku a zaujímavý modulový celok s funkčnou električkovou traťou križujúcou železničnú trať, Erik priniesol svoju zastávku „Za kasárňou“ (mala celkom úspech, najmä nápis „Zo sovietsky zväzom na večné časy a nikdy inak“ -> Erik na budúce stretnutie prosím priložiť na modul preklad aspoň do 4 jazykov!) a bol aj jeden modelár z Poľska. Chýbali Česi, ale tí zase boli v BadVöslau.
„Úzka“ žiaľ nebola
Zaujímavosti na stretnutí:
Návšteva historickej električkovej remízy.
Nočný grafikon, trochu inak koncipovaný, ale hlavne sa jazdilo ozaj za nočných podmienok – teda v sále boli zhasnuté hlavné svetlá a nahradili ich modré reflektory – asi na úroveň jasnej mesačnej noci. Zaujímavá skúsenosť.
V sobotu sa jazdila aj tretia „parná“ epocha, žiaľ bolo menej vozového parku a tak zaskakovalo „kadečo na diesel“. Ale zato sa predviedol Erő János, legenda maďarských „parných“ modelárov, niekoľkými špičkovými lokomotívami a nákladnými vozmi z II. a III. epochy.
Lokálna trať bola hodne dlhá, z telocvične vychádzala cez dvere na dlhú chodbu, kde bola ešte jedna stanica a skryťák.
Vydarená spoločenská akcia - gulášpárty na školskom dvore.
Vláďa M zo Zababova poslúžil dobrým vzorom na Temofeste, a tak sa v predsálí čapovalo veľmi dobré pivo z malého súkromného pivovaru, nekonzervované a malo hodne grádov
Nálada:
Bola dobrá a celé stretnutie sa obišlo bez konfliktov...zošiťáky sa „rozchytali“ za 10 sekúnd, kto zaváhal – nejazdil
Hitparáda najkrajších staníc:
Áta, Kőszeg, Rodaun, Bakonybák
Galérie
Erik: https://plus.google.com/photos/115365476121205799207/albums/5898352244019205777
Gyuri: https://picasaweb.google.com/
Videá:
reportáž (Andris): http://youtu.be/KYB6SLmHOHs
"actioncam"
Erik video1: http://www.youtube.com/watch?
Erik video2: http://www.youtube.com/watch?
Erik video3: http://www.youtube.com/watch?
neuveritelna spousta tratovych modulu, to je na nase pomery neuveritelne.
---
Koukam skoro vsude code 100, nebo se mylim ??
---
nadherna kvalita krajiny a pocit z videa je uzasny
---
rychlost video vlaku je pocitovo hodne vysoka, kolikrat mam dojem, ze se to musi vykolejit.
---
preciznost a napojeni modulu, je postavena norma hodne vysoko.
---
anglican jako vjezd do stanice je hodne neobvykla vec.
---
obrovska hala, kolik to bylo m2 ?