Railnet

Stavba M286 z leptu

Stavba vozidiel | Marian Sopfrits, 05. 08. 2012 (21089 zhliadnutí)

Na modelovom koľajisku by určite nemal chýbať motorový voz M 286. Na burzách sú k dostaniu odliatky rôznej kvality (niekoľko ich doma mám, dokonca som jeden aj opracoval a nastriekal). Avšak ani jeden nezodpovedal mojim predstavám. Nemám znalosť, že by bol k dispozícii lept tohto motoráku. No a tak po úspešnej spolupráci s J. Bačom na inom projekte slovo dalo slovo a vznikol tento nový model M286 v rozchode zlatého stredu. Model je koncipovaný ako lept pre karosériu, doplnky k podvozku a detaily strechy. Ďalej odliatok strechy,masiek podvozkov a interiéru. Master strechy je 3D tlačený, s tým, že jednotlivé leptané detaily budú dolepované na odliatok.

Prácu ako už býva zvykom u leptov som začal vybratím jednotlivých dielov z planžety a začistením. Motorové vozy sú charakteristické zaoblením po celom obvode karosérie. Inak tomu nie je ani u M 286.

Zaoblenie som robil pomocou klieští na vrtáku priemeru 1,5 mm. Bočnicu som si upol do ohýbačky. Postupne na tri krát som dosiahol požadovaného tvaru.

Na M 286 je viac schodov ako dosť ☺, celkovo 8 kusov, troch rôznych druhov.


Na fotke sú zospájkované schodíky na jednu bočnicu.

Schody majú zámky, ktoré zapadnú do výrezov bočnici, takže polohovanie ide celkom ľahko.


Osadené bočnice schodmi.

Lept je navrhnutý na upravený pojazd z V100, ktorého horná hrana nad temenom koľaje je 13 mm. Pojazd bude uchytený pomocou štyroch skrutiek M2. Pre tento účel z vnútornej strany bočnice sú naspájkované po dva úchyty s maticou M2.


Ohnuté a zospájkované úchyty.


Prispájkovaný úchyt v bočnici.

Ďaľším krokom bolo vytvarovanie čiel. Zdalo by sa, že toto bude najkomplikovanejšia operácia. Lept je však navrhnutý tak, že na vnútornej strane je jemné ryhovanie a tak ohnutie čela na kopyte ide pomerne jednoducho.


Ryhovanie je veľmi jemné, takže obyb je veľmi jemne lámaný a stačí jemne prebrúsiť pilníčkom.


Postup ohýbania čela na kopyte. Na fotografii je vidno ešte dosť zreteľné lomenie na ohybe. To bola prvá verzia, s výrazne hrubším ryhovaním.

Po úpešnom vytvarovaní čiel už len bolo treba zospájkovať jednotlivé diely a hrubá stavba karosérie bude hotová.


Jednotlivé diely pred zospájkovaním

Niekoľko obrázkov zospájkovanej karosérie

No a na záver ešte dva pohľady už aj s pojazdom.

V ďaľšej časti sa popíšem doplnenie karoserie o detaily a prácu na streche modelu.

Súvisiace články:
Stavba M286 z leptu - finále (02.09.2013)
Stavba M286 z leptu, časť III. (29.01.2013)
Stavba M286 z leptu, časť II. (07.12.2012)
[Akt. známka: 0,50 / Počet hlasov: 12] -      + 

Pridať nový komentár

igi 05.08.2012 19:20:46

Marián, jednoducho paráda! :-)

Reagovať

gamerik 07.08.2012 13:19:08

Nádhera...predpokladám, že je to v TT...budeš ho robiť aj v H0? :c)

Reagovať

jirka 08.08.2012 22:33:58

Mariane, moc pěkné a už se těším na tu finální verzi.

Reagovať

Milan L 10.08.2012 22:16:36

Stavba M286

Zdravím Marián
moc pekný model,
rád by som sa opýtal na kolko
by ma vyšiel tento leptík.

Reagovať

marian 10.08.2012 22:36:17

Ahoj Milan,
napis mi na mail marian.sopfrits@gmail.com
napisem Ti aky je sucasny stav vyvoja.

Reagovať

dano 13.08.2012 17:14:57

Paci sa mi...

a tesim sa ked ho prevetras cez Tomasov. Gratulujem, dobry namet, este lepsie prevedenie.

DanoM

Reagovať

kiski 28.08.2012 16:30:19

M286

Zdravím Marian, písal som Vám mail ohľadne dostupnosti stavebnice M286, ale zatiaľ ste mi neodpísal. Dorazil Vám vôbec? Vďaka za odpoveď.

kiski

Reagovať

Pája 28.09.2012 00:08:24

Dobrý den,bylo by možné koupit od vás tuto stavebnici,když tak kde a jak ? Děkuji

Reagovať

janko 22.01.2013 19:48:57

railnet

paci sa mi

Reagovať

Tomáš 07.08.2013 11:51:14

Dobrý den . Chci se zeptat , jak jste stavěl motorový vůz M286 z leptu , Jestly je v m1:120 TT . Je stavebnice k prodeji a zakolik ?

Reagovať

Pridať nový komentár