Railnet

Mönichkirchen

Stanice | Peter Harmady, 19. 09. 2011 (8420 zhliadnutí)

 Mönichkirchen je malá dedinka vhodná nielen na lyžovanie, ale i na kratšie letné a pre deti zaujímavé pobyty. Oblasť je akosi bokom od hlavných ťahov a prístup v zime k niektorým hostincom priamo na svahoch je podľa domácich obtiažny, ale sedačkou sa od „dolného“ parkoviska v dedine na svahy dostanete aj vtedy. Volá sa to Mönichkirchen Mariensee ski resort, takže kedy inokedy to ísť pozrieť než práve cez Panenku Máriu a jej tohtoročný predĺžený víkend? Dosť ale bolo reklamy, navštívil som v týchto končinách aj tri železničné objekty, vedie tadiaľto trať Wechselbahn a niečo som nafotil.

 


Zväčšiť mapu

Najprv to bola železničná stanica Tauchen-Schaueregg (bod A).

 

Na staničke ma zaujalo, že každá koľaj mala iné podvaly. Betónové, drevené i akési kombinované betónovo-železné.

Stanica má obe zhlavia v oblúkoch, nástupište rovné.

Nákladová koľaj je ukončená šturcom, hoci googlemapa hovorí niečo iné a...

 

...vedľa nej je prázdna nákladná rampa...

 

...a kopa kameňa na štrkovanie koľají.

Nákladová koľaj je istená výkoľajkou.

 

Výhybka a námedzník. 

 

A ešte budova:

 

Potom som sa vybral o pár kilometrov severnejšie (k bodu B na googlemape na začiatku článku). Mapa ukazovala vchod do tunela a nejaké budovy. Našiel som tam už len bývalú zastávku Mönichkirchen, dnes je to civilné obydlie asi 80+ ročných manželov, obaja usilovne vonku pracovali.

Tá červenobiela závora tam vôbec nie je na ozdobu, ale chráni prejazd k druhému domčeku, z ktorého som odfotil len kúsok záhradky na nasledovnom obrázku. Vzadu je ešte vidieť stúpajúcu cestičku, ktorou sa dá dostať nad tunelový portál za zákrutou.

Dedko pri mojom príjazde práve kosil trávičku a nevyzeral nadšený vlezlými návštevami. Snažil som sa mu vysvetliť, prečo som tam, ale moja nemčina v kombinácii s jeho nedoslýchavosťou príliš dôveryhodnú atmosféru nevytvorila. 

 

V domčeku za závorou sa našťastie zjavil po česky hovoriaci sused, ten dedkovi vysvetlil súvislosti a následne dedko s babkou zmizli v dome. Tak som sa chvíľu bavil aspoň so susedom. No a ten mi objasnil „slávnu“ históriu tohoto miesta, ktorá bola o tom, že v apríli 1941 sa tu celé dva týždne pri príležitosti napadnutia Grécka a Juhoslávie vyskytoval Adolf Hitler. Jeho vlak, aby bol chránený pred náletmi, bol ukrytý v tuneli. Hitler bol ubytovaný v tomto hoteli...

nachádzajúcom sa na príjazdovej ceste len pár desiatok metrov od bývalej zastávky Mönichkirchen a pár stoviek metrov od tunela. Vtedy ale isto vyzeral zachovalejšie. Vlak slúžil Hitlerovi nielen ako bezpečný cestovný prostriedok, ale dokonca v tomto prípade aj ako hlavný stan (akosi som si spomenul na Kim Čong-ila a jeho nedávnu návštevu Ruska, ale Kim si asi nevozí dva vagóny s protilietadlovou obranou). Aj keď týmto vlakom Hitler cestoval potom ešte niekoľkokrát, bol vyhlásený za hlavný stan jedine pri Mönichkirchen. Ak vás zaujíma o tomto viac, zadajte do google Führersonderzug, Frühlingssturm, 12 - 25. apríl 1941.

A ešte zátišie s hydrantom.

Nad tunelom sa nachádzalo vynovené dôkladné odvodnenie terénu so žľabmi s asi polmetrovým priemerom, sú tu asi zvyknutí na veľké prietrže.

Celý portál vyzerá ako dobre urobený model zo stavebnice – kameň oporných múrov, zábradlie, biela búdka (asi zabezpečovacie zariadenia) i úhľadné zaštrkovanie koľají.

Betónové podvaly trate sú vystriedané pár metrov pred vjazdom do tunela drevenými. Bočné oporné múry nie sú symetrické.

Po ľavej strane portálu boli ešte informačné tabule:

Vjazd do tunela z diaľky...

...a ukážka zmiešaného lesa všade navôkol.

Na záver fotovýletu som sa posunul opäť o pár kilometrov severnejšie k bodu C. Okrem jedinej šípky Bahnhof na rázcestí, to pred stanicou skoro stále vyzeralo len nejako takto:

Takže som aj začal pochybovať, či vôbec idem dobre. Nakoniec som ale zastavil pred touto budovou.

Od koľajiska:

Stanica mala dve dopravné koľaje ďaleko od seba...

a jednu zarastenú odbočku k akémusi skladisku (vľavo).

Vedľa staničnej budovy obvyklá záhradka (aj keď akási spustnutá) a pred ňou betónová nádoba na zimný posyp.

Na tejto stanici opäť dva typy podvalov, tentoraz síce oba betónové, ale jeden úzky rovný a druhý typickejší širší skosený. 

 

[Akt. známka: 0,33 / Počet hlasov: 3] -      + 

K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!

Pridať nový komentár