Článok o digitalizácii modelu T435 alebo BR107 od firmy Tillig som pred polrokom zakončil, že aj PLUX12 dekóder od firmy TRAN je použiteľný. Keďže som týmto pár ľudí nahovoril na tento dekóder, musím teraz urobiť veľkú bodku za celým článkom. A teda ako nastaviť CV, aby to všetko fungovalo ako malo.
Podľa internetových fór v Nemecku (http://www.tt-board.de/forum/showthread.php?t=31328) alebo v Čechách (http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=1018) bolo jasné od začiatku, že s týmto modelom nie je všetko v poriadku.
Dekóder TRAN DCX51-P12 tieto problémy, zdá sa, ešte viac znásobil. Pohraním sa s CV ale ide všetko napraviť. Aj keď v tomto modeli je doska s elektronikou úplne na milú kedveš..... no comment.
Bit v CV | Bit 0 | Bit 1 | Bit 2 | Bit 3 | |
Logické mapovanie v mašine BR107 |
vypnutie červenej vzadu |
vypnutie červenej vpredu |
jazda vpred | jazda vzad | |
CV33 | F0 vpred | X | |||
CV34 | F0 vzad | X | |||
CV35 | F1 | X | X | ||
CV36 | F2 | X | X | ||
CV37 | F3 | X | X |
Nastaviť:
Pekné jazdenie
Váš
DanoM
este by som rad pridal, ze posunovaci rezim automaticky vypne "normalnu" prevadzku. t.j. ked je zapnute prevadzkove osvetlenie - biela/cervena a zapne sa posun (f3) tak sa automaticky vypne toto osvetlenie a ostanu svietit len po jeden bielej na kazdej strane. apropo, ked nad tym tak premyslam, tak tillig pri vyrobe plosaku sa pomylil a zamenil vystupy 0,1 za 2, 3. tomu nasvedcuje aj mapovacia tabulka cv. :( ak by tuto chybu neurobil, vsetko by fungovalo aj s tovarenskym nastavenim cv :( danom
zdravím, už minule som reagoval, že ide o plux 12 tillig, t.j. že sú prehodené "biela" so zelenou a žltá s fialovou. dôvod ? analógová ekonomika. pre fungovanie analógu treba pripojiť osvetlenie k motoru a ochranné prvky. keď by nebolo vykonané to prehodenie, analóg. "štupel" by musel ísť cez celý konektor. takto postačuje 6 pinov a solídny dekodér má mať maping funkcií. jk p.s. ona tá elektronika (nemyslím konkrétne zapojenie, ale funkciu) nie je na zahodenie. dovoľuje minimom funkcií vypínať červené koncové svetlá (štandardné navesenie na čelné je blbosť) aj spúšťať režim posun (teda svetelne) hoci nie v režime zodpovedajúcom označeniu a polohovaniu modelu do iii. epochy. inak univerzálne plošáky končia tak, že f1, f2, atď sú v lufte. na plux yy si asi bude dobre zvykať. roco ho už začína osadzovať do nových modelov h0 a môžbyť aj tt.
doplnenie článku na vypínanie červených svetiel. ak niekto potrebuje aby tento režim fungoval na f0, tak len zamení príslušné cv. danom