Railnet

Uholné sklady a nakladač T 174

Rôzne stroje | Marian , 25. 12. 2007 (23175 zhliadnutí)
T 174Tradičný obraz väčších staníc donedávna dotvárali uholné sklady. Aj vo veľkých mestách sa bežne vykurovalo lokálne uhlím a napríklad železničiari mali do ukončenia prevádzky parných lokomotív nárok na deputátne uhlie (deputát - odmena v naturáliach). Dnes, keď lokálne vykurovanie uhlím pomaly zaniká uholné sklady zanikajú tiež. Je ich čím ďalej menej a stretnúť v niektorých oblastiach nákladné auto s uhlím je výnimočné. No nič nám nebráni vyrobiť si takýto sklad ako model.

Pre Uholné sklady potrebujeme koľaj, kde sa budú pristavovať vozne s uhlím na vykládku a spevnenú plochu, kde budú kopy uhlia rôznej kvality. Čo sa týka techniky, kolesový nakladač na vykládku železničných vozňov a nákladné autá na rozvoz. Unimo bunkou pre kanceláriu a strážnika celkový dojem určite nepokazíme...

Aby sme boli štýlový, mali by sme do uholného skladu umiestniť dlhoročnú stálicu medzi nakladačmi - IFA Fortschritt T 174, alebo T 174-2. Tento nakladač si pamätám na uholných skladoch od svojej mladosti a dnes je ho ešte výnimočne vidieť. Je (bol) neúnavný a nenáročný pomocník. Poháňaný je (bol) dvojvalcovým vzduchom chladeným dieselovým motorom o výkone 25 kW, 1500 U/min. Hmotnosť nakladača je 8 500 kg. Sú dve verzie, na prvý pohľad sa líšia tým, že prvá nemá a druhá má vysúvacie oporné pätky.

Jeho fotografiu v uholných skladoch som našiel tu: Uhelne Sklady Josef Zeman


T 174

Výhodou je, že tento nakladač vyrába zopár malosériových výrobcov.

V mierke TT (1:120) vyrábajú tento nakladač dve firmy:
Nemecká firma: JANO Modellbau, link na nakladač: T 174


T 174

T 174

a česká firma Pavlas: katalóg modelov

T 174

T 174

V mierke H0 (1:87) vyrába nakladač napríklad česká firma I.Car CZ: katalóg stavebných strojov

T 174

T 174

Ak ste priaznivcom veľkých modelov v mierke 1: 10, skúste sa obrátiť o radu ako na na stavbu na dvojicu Peter Siegemund a Helmut Reschke (kontakt) bmm-schlegel, modely T 174 a Škoda 706

T 174

T 174

Aby sa Vám model dobre vyrábal, pripájam pár mojich fotiek ako fotodokumentáciu.

Tento nakladač som objavil v Plaveckom Podhradí:

T 174

T 174

T 174

T 174

T 174

T 174

T 174

T 174

A tento druhý som našiel vo Vrútkach v železničnom múzeu:

T 174

T 174

T 174

T 174

T 174

T 174

A tento našiel Dano v Kloboukach u Brna:









K nakladaču samozrejme patria aj nákladné autá. Najprv som stretával hlavne Pragy S5T, potom Škody 706, IFA, alebo Avia.....
Keďže vidieť Pragu S5T a pomaly už aj Škodu 706 je vzácne, pridávam pár záberov aj na tieto vozidlá:

Praga S5T


Praga S5T

Praga S5T

Praga S5T

Praga S5T

Model Pragy S5T si v mierke H0 vyrobíte napríklad zo stavebnice od firmy SDV Model (o výrobcovi v mierke TT neviem): S5T v katalógu

S5T


Škoda 706


Škoda 706

Škoda 706

Škodu 706 si postavíte vo veľkosti H0 napríklad od firmy Master Model Brno: Master Model katalóg

Škoda 706

A v TT napríklad z ES Pečky:

Škoda 706

Veľa radosti pri budovaní uholných skladov praje:

Marian Pavúk Paulini
[Akt. známka: 0,05 / Počet hlasov: 20] -      + 

Pridať nový komentár

jura 02.01.2008 10:18:22

to je tuším na mě. pokud ano, musím reagovat, neboť to bylo jinak. já jsem se jožo neurazil, na tvůj mail jsem odepsal dosti obsáhle, a model jsem stáhl z nabídky s tím, že jej tam vrátím přepracovaný. přitom budu brát ohled na dílčí části tvé kritiky.

Reagovať

jki 26.12.2007 13:21:38

"kritika" a kritika

zdeno, ono sa ľahko kritizuje, horšie je to s "prijatím" kritiky. mne sa zdá, ťe výrobcovia neradi počúvajú na kritiku. toť nedávno som napísal zopár postrehov zo stavby jeného leptu. boli tam nepresnosti v rozmeroch, niektoré diely nepasovali. stačilo možno pár drobných úprav (predpokladám, že filmy boli robené na pc) a výsledkom mohol byť dobrý lept. výrobca sa namiesto úprav "urazil", na mail mi nepovažoval potrebné odpovedať a výrobok stiahol z ponuky...tiež riešenie...

Reagovať

zdeno 25.12.2007 13:54:15

ta posledna fotka rto je straslivy dukaz zmrseneho modelu. hrozne, ten model by se mel jmenovat breznev. podle oboci :-))))) ahojz

Reagovať

pavuk 25.12.2007 19:11:41

re: rto

zdeno,máš úplne pravdu, ale problém je vždy vtedy,keď nie je konkurencia a niet si z čoho vybrať... aj napríklad v3s v tt od jednéh výrobca vyzerajú ako s nakopnutým čumákom (príliš krátkym), pričom iné veci sa mu vydarili.... ale tá prezývka brežnev u rto sa mi páči.

Reagovať

zdeno 26.12.2007 10:06:05

re: re: rto

ahoj, ono je to zase trochu jinak. zalezi na uhlu pohledu. prodavam ruzne paskvily a dost se divim, ze to lidi kupujou. to znamena, ze uroven tolerance u ruznych lidi je jinak postavena. proto bych docela uvital tak trochu osvetu a kritiku vyrobcu v nasich clancich a primo napsal, "tohle se vam panove moc nepodarilo." zkusim vic napsat do konfery. ahojz

Reagovať

bobo 30.03.2008 08:23:13

dotaz

želám vám dobrý deň. mňa osobne zaujali fotografie zobrazených skutočných vozidiel. osobne ma zaujímajú šípové pneumatiky, ktoré vidím na zobrazenom vozidle praga s5t. ak máte vozidlo v blízkosti a ste ochotný, zašlite mi prosím vás rozmery uvedených pneu, respektíve sa chcem dozvedieť z akého vozidla sú zhodné na pragu s5t. ja toťižto vlastním takéto vozidlo a mám len obyčajný cestný dezén. ďakujem a želám mnoho zdaru

Reagovať

bobo 30.03.2008 08:23:26

dotaz

želám vám dobrý deň. mňa osobne zaujali fotografie zobrazených skutočných vozidiel. osobne ma zaujímajú šípové pneumatiky, ktoré vidím na zobrazenom vozidle praga s5t. ak máte vozidlo v blízkosti a ste ochotný, zašlite mi prosím vás rozmery uvedených pneu, respektíve sa chcem dozvedieť z akého vozidla sú zhodné na pragu s5t. ja toťižto vlastním takéto vozidlo a mám len obyčajný cestný dezén. ďakujem a želám mnoho zdaru

Reagovať

Pridať nový komentár