Railnet

Najväčšia Slovenká úzkorozchodná parná lokomotíva na najmenšej trati na Slovensku.

Úzkorozchodky | Daniel Martanovič, 26. 08. 2007 (14336 zhliadnutí)
Píšem skoro online, aby som Vám predstavil výlet za pozostatkami Považskej Lesnej Železnici. Keď som si prečítal na web stránke PLZ osud tejto unikátnej časti našej železničnej histórie, ľudovo povedané priam som reval od smútku, čo... bečal som ako malé decko. Nedalo mi to a vybral som sa tam aby som ich aspoň trochu podporil.
Na výlet sme sa vybrali ako malá vláčiková výprava (Ja, môj mladý, maji dvaja mladý synovcovia spolu so zabezpečovacím družstvom v zložení mojej drahej manželky a švagrinej) dnes (26.8.2007 o 10:00) z Liptovského Mikuláša. Diaľnicou smer Poprad je to asi 20 minút jazdy, Teda asi 12 minút po diaľnici do Liptovského Hrádku a tu odbočiť smer Podbanské. Asi po 8 minútach jazdy na konci dedinky Pribylina sa nachádza vchod do Skanzenu liptovskej dediny, kde sa nachádza presťahovaná a muzeálne prezentovaná Považská Lesná železnica. Prezentácia o čo je menšia o to je zaujímavejšia. V hangári statickej expozície je skutočne sa na čo pozerať. Ale jazdenie zatiaľ nečakajte. Prevádzky schopná trať je v súčasnosti postavená asi v dĺžke 100 metrov, na ktorej čakajú naložené plošinové vozne s ďalšími koľajovými poľami.
Skanzen Naša posádka Prvé vagóny sa objavia po 15 minútach chôdze Ďalšie sú hneď ...
Plošiňáky čakajúce na prácu. Skutočne lesná železnica A je tu depo. Detail depa.
Kôli tejto krásavici sme prišli.
Vchod do depozitu PLZ. Hneď pri vchode je drezínka s motorom z motorky?
Budúci vyhybkár PLŽ? Lúčenie s krásavicou. Najväčšou úzkou parnou lokomotívou na tratiach SR. Jej tender.
Odchádzame plný dojmov. Verím, že tieto koľaje sa dočkajú svojej pravej funkcie.

Čo na záver ?

Choďte tam, podporte ich. Kúpte si pohľadnicu s lokomotívou, alebo sádrový farbený odliatok. Stojí to za to. Nech sa nestratia Technické pamiatky Slovenska. Vďaka.

Váš

DanoM
[Akt. známka: 0,09 / Počet hlasov: 11] -      + 

Pridať nový komentár

james 26.08.2007 21:54:37

najväčšia slovenká úzkorozchodná parná lokomotíva na najmenšej trati na slovensk

nechať si opraviť lokomotívu a nemať po čom jazdiť je ako chovať kravu na balkóne z vlastných dopestovaných muškátov. alebo mohli opraviť radšej nejakú na pomníku a raz začas ju zakúriť a zahúkať si... efekt by bol asi ten istý. a takíto managéri vládnu slovenskom.

Reagovať

danom 01.09.2007 23:40:34

re: najväčšia slovenká úzkorozchodná parná lokomotíva na najmenšej trati na slov

ja to skor vidim tak, ze sa snazia aspon nieco robit. kazda opravena krava je dobra, verim, ze ten balkon coskoro zvacsia. a na tych pomnikoch uz aj tak nie co opravovat http://www.railnet.sk/view.php?cislocla nku=2007060012....

Reagovať

milomiki 16.05.2009 14:37:34

krasa az naveky vekov

zdravim vas, ked pridem na slovensko okamzite sa tam vyberam do liptovskeho hradku, pomaly, ale ise studujem uzkorozchodne trate, preco ? som z ruzomberka tam jedna bola uz nie je, neviem ci bude, logicky asi nie, sto razy som nadtym rozmyslal, no ale tu k tejto teme, presne s tym suhlasim treba prist navstivit podporit nejakym financnym darom, babka k babce, raz tadial povedu dlhe kilometre a vlaciky sa tam budu prehanat a my buedme chodi tdo tychto okoli na dovolenky, ze je nejaky klub v ruzomberku okolo byvalej korytnice mal by sa spojit s plz, spolocne dokoncit jednu pracu. tam maju uz som vela toho videl na internete slusny strojovy park, kolajiska a strky atd. sa poriesi brigadami, len povolenia na vystavbu stat by mohol podporit aj cely liptov slo by to podnikatelov je dost, prepacte zas som si pustil fantaziu , no urcite tam pojdeme a troskom prispejem, nieco mam nieco mozem dat, tak budu mat chlapi na pivko, niekedy buduci rok, teraz som v zahranici, tesim sa, trat tu bola ria

Reagovať

missi 21.08.2010 21:36:28

tip

mám pre vás zaujimavý tip. choďte sa pozrieť na čhž (chz.sk) nájdete tam tiež zaujimavý šperk - parná lokomotíva smoschewer -> najmenšia parná lokomotíva na slovensku. bola vyrobená v roku 1918 (!) alebo môžte ísť obdivovať ,,veľkú maďarku" z roku 1916 pôvodne s plž. alebo sa prevezte lokomotívou rába z roku 1961 - po rekonštrukcii. verte mi budete mať veľký zážitok :) odporúčam!! :)

Reagovať

Pridať nový komentár