Táto stavebnica vznikla v tandeme dvoch modelárov (Marian Paulini & Braňo Vrábel). Keďže sme nemali k dispozícii výkresy, museli sme najprv vhodnú budovu najprv nafotiť, pomerať a naškicovať (Marian Paulini) a následne po prieskume staničku rozkresliť (Braňo Vrábel ). Vhodnou staničkou sa stal Pernek na trati Zohor – Plavecký Mikuláš. Táto budova je dlhodobo nepoužívaná a schátraná, ale má pôvodné tvaroslovie, aké bolo používané na tejto trati.
Na trati Zohor – Plavecký Mikuláš boli postavené všetky stavby, ako aj na niektorých iných tratiach na Slovensku podľa „normálií“ MÁV. Podobné budovy je možné vidieť aj inde napríklad na trati Šala – Neded, Trenčín – Chynorany..., ale rovnako aj na tratiach v Maďarsku. Dôvodom, prečo sa stavali budovy podľa jedného projektu bola snaha usporiť financie. Aj keď boli stavané podľa tých istých výkresov, môžu sa mierne líšiť. Niekde sú na čelnej stene dvoje dverí, niekde iba jedny, na bočných stenách môžu byť okná a dvere, ale aj nemusia. A niekde nájdete stavby úplne rovnaké, avšak zrkadlovo obrátené. Rovnako aj tvaroslovie (rohy, olemovania okien a dverí) sa môže mierne líšiť. My sme spracovali rozmery a rozloženie dverí a okien podľa staničky Pernek, avšak tvaroslovie je nezjednodušené (má kvádrovanie pod strechou ) ako napríklad stanička Vlčany. Okrem takejto malej staničky je možné vidieť aj väčšie vývojové varianty tejto stavby, napríklad Žirany – bočná prístavba, Neded – druhé poschodie... Okrem toho boli v rovnakom vzhľade (slohu?) postavené strážne domky, hradlá, stavadlá...
Tak, ako pri predchádzajúcich papierových stavebniciach nájdete v prílohe jednotlivé listy vo formáte pdf nazvané TTmalaMAV + na čo sa majú tlačiť (napríklad: TTmalaMAVčervený.pdf ). Ak sa Vám žiada iná kombinácia farieb, nie je problém tlače na iné odtiene. Jednotlivé listy tlačíme na farebný papier 160g, alebo 120g laserovou tlačiarňou (kopírkou). Návod stačí tlačiť na obyčajný biely 80g papier. Tlačou čiernych liniek na farebný papier získame lacnú stavebnicu napríklad pre deti na krúžku. Ako vždy, tak aj teraz pripomínam, že stavebnica je určená pre osobné potreby, prípadne pre kluby/krúžky mládeže a pre prípadné komerčné využitie je treba povolenie autorov.
Peknú staničku a pohodu pri stavbe Vám prajú autori stavebnice.
Marian Pavúk Paulini & Braňo Vrábel
Stavebnica na stiahnutie vo formáte pdf (zozipovaná):
zdravim brana a mariana, pekna stavba, snad se taky nekdy dostanu k uprave vlastni tvorby pro verejne uziti. zde mala ukazka "zkusebniho vzorku": http://vlaky.net/show.asp?lang=1&am p;file=/upload/online/diskusia/133270-1.jpg
bohuzel system bez meho pricineni vklada do adresy mezery. pokud si tedy chcete otevrit spravny odkaz, zkopirujte si posledni adresu a vymazte z ni mezery. pak ji pouzijte v adresnim radku prohlizece. omlouvam se.
nemate niekto udaje kde vsade sa podobna architektura uplatnovala ? zaujimala by ma hlavne sever slovenska oblast oravskej lokalky. na stanicke podbiel je vidiet typicke lemy okien, kvadrovanie stitov a rohov. podorys je vsak trochu iny. asi podla potreby. dnesne stanice na tejto trati uz maju novy modernejsi vzhlad 90 rokov alebo z nich este dycha "rekonstrukcia" typickych brizolitovych socialistickych architektov, kde boli zrusene vsetky ozdobne prvky fasady, samozrejme mimo tych ktore boli v tej dobe postavene uplne nove. dakujem autorom za peknu stavebnicu. pravdepodobne ju po upravach podorysu vyuzijem k stavbe st.or.podzamok. bude to vsak 1:160.
velmi pekna stavba. ja ale staviam H0, preto by som vas chcel poprosiť či by ste sem nedali podklady aj v mierke H0. bol by som velmi vdačny