Bola to láska na prvý pohľad. Keď som zazrel túto malú lokomotívu typu C vo vitrínke obchodu nemohol som si ju nekúpiť. Naťahovala ku mne svoje kolieska => "kúp si ma". A tak sa aj stalo. Čo ma skutočne zaujalo, jej skutočne modelový chod 40km/h je skutočne romantický.
Už hneď pri prvom kontakte som prišiel k názoru, že som zle neurobil. Model ma prekvapil svojou váhou na svoju veľkosť. Mal som predstavu, že mašinka bude extrémne ľahká a jej jazdné vlastnosti úplne nedobré, ako som bol zvyknutý u TT modelov. Ale je to celokovový model, ktorý dáva lokomotíve dostatočnú váhu a teda aj adhéznu silu.
Čo som lokomotíve začal trochu vyčítať (keďže je typu C) jej krátkosť. Lokomotívu mám už pár zím a v tom období som bol ešte v období ošiaľu vlakodromu a plastových srdcoviek na EW1 vyhýbkách. Jej jazdné vlastnosti neboli teda úplne v poriadku. A tak som rozmýšľal čo s tým.
Povinné úpravy
Verzia tejto BR89, ako je vidieť z obrázku, má tender a to mi vnuklo myšlienku pridať do tendra prídavné
zberače elektrického prúdu.
Zberače sú priletované na kúsok kuprextitu a zberajú prúd zvnútra koliesok. Z CU držiaka potom idú kábliky z tendra von pod kapotu lokomotívy. Aby kolieska zberali lepšie potrebný elektrický prúd, pridal som kúsok z rybárskeho olovka.
Z pevného spoja tendra som nemal dobrý pocit (po chvíli sa mi utrhol) a to dalo priestor ďalšej úprave:
konektor na prívodné vodiče z tendra a pridanie
spriahadla medzi lokomotívu a tender.
Konektor nie je nič jednoduchšie, ako vnútro notoricky socialisticky známeho FRB konektora. V súčasnej dobe by som asi použil časť objímky na IO. Vybratá jedna samička z konektora a vložená do červenej bužírky a zalepená na svoje miesto pod kabínkou na mieste, kde sa to priamo ponúka.
A čo spriahadlo? No to je časť "už starého Tillig/BTTB" spriahla a na tender som nalepil kúsok plastového valčeka.
Digitalizácia
Tuto som trochu narazil. Keďže to bola moja jedna z prvých digitalizácií (r. 2004) tak som aj urobil pár chýb - teda len jednu ale o to fatálnejšiu. Čo treba mať na pamäti pri hraní sa s touto lokomotívou je, že je celá kovová. Ľahko sa stane skrat a/alebo sa dotkne dekóder vnútra kabínky (kde je možné uložiť dekóder) a dekóder je možné následne vyhodiť a kúpiť nový.
Moje odporúčanie je zobrať čiernu izolačnú pásku a vystlať vnútro kabínky. Druhá alternatíva je nalepiť dekóder na motorček. Ale to som nechcel. Mal som v pláne, aspoň trochu aby bolo vidieť cez kabínku :) Tretia alternatíva, vložiť ho do tendra. Ale to som zamietol tiež, lebo by som musel ťahať 4 vodiče a to sa mi nie veľmi pozdávalo.
Váš
DanoM