k článku: Štátna ochrana hnuteľných pamiatok na ČHŽ
zo dňa 14.11.2005, autor článku: Marian
od začiatku ide o jediné a stále to isté - ochranu pamiatok a čo sa týka vecnej roviny, tak si myslím, že sa jej neustále držím... áno predmetom ochrany majú byť výnimočné vozidlá, avšak ak sa v dobe rušenia iných železničiek dostali aj vozidlá nie pôvodné na čhž, mali sa ochrániť zápisom aj tie. myslím si, že by si tak rovnako zaslúžilo spomínané riiic (asi jediná zachovaná pamiatka z lž v malých karpatoch), alebo všetky vozne z korytnice. práve preto, že jeden z týchto vozňov nebol zapísaný sa mohol tvojou zásluhou vyviesť mimo štátu. nesieš na tomto hoc legálnom vývoze priamu zodpovednosť. argument, že sa hodil do vlaku na jhmd a že mu je tam dobre neobstojí, ten vozeň sa mohol v prípade ich záujmu iba zapožičať... ( a ak je iba zapožičaný, dúfam, že nebudeš brániť jeho zápisu do štátneho zoznamu...) čo sa týka ochrany spomínaných piatich vozidiel, tak buď nevieš o čom ochrana je, alebo zavádzaš, či skôr klameš. v zápise z kontroly z ministerstva (v ktorej niet zmienky o tom, že tá kontrola prebehla na tvoju objednávku) je napísané, že pamiatková inšpekcia iba vytipovala tieto vozidlá ako cenné a žiada o vypracovanie návrhou na zápis. tieto návrhy mal spracovať krajský pamiatkový úrad, ktorý mal požiadať o spoluprácu riaditeľa železničky ing.aleša bílka. avšak do dnešného dňa tieto návrhy neboli vypracované a tým nie sú v žiadnom prípade tieto vozidlá chránené!!! ak tvrdíš, že ty nemáš čas a prostriedky na pasportizáciu a (ak som to správne pochopil) vyzývať mňa, aby som ho urobil, súhlasím... ale navrhujem spoločnú komisiu. ideálne by bolo, aby pri tom bol okrem mňa aj zástupca čhž, jeden z členov správnej rady a aspoň jeden nezávislý človek z iných úzkorozchodiek v sr. dúfam, že pasportizačnej komisii vyjdeš v ústrety a predložíš k nahliadnutiu aj doklady prislúchajúce vozidlám... výsledky a zistenia tejto komisie navrhujem dať na web čhž a rovnako duplicitne na tento web. k tvojej drobnej poznámke. z tvojich prejavov som pochopil, že tvoja parkete nie je budovanie historickej železnice, ale regionálnej, ktorej skôr vadí štátom nanútená starostlivosť o historické vozidlá.... asi potom naozaj treba nájsť riešenie, aby ťa nezaťažovali, ale aby si sa ich nezbavoval spôsobmi ako doteraz... s pozdravom pavúk - marian paulini
Zobraziť článok Štátna ochrana hnuteľných pamiatok na ČHŽ