k článku: Štátna ochrana hnuteľných pamiatok na ČHŽ
zo dňa 14.11.2005, autor článku: Marian
že je v trenčianskej teplej kolbena mi vonkoncom nevadí, ale toto som už asi povedal jasne. čo sa týka vývozov, tak preto teraz, lebo doteraz som o nich ani nevedel, spomenuli mi ich ľudia s ktorími som diskutoval o momentálnom šrotovaní na železničke (okrem toho história odvozu kladenky sa tiež objavila na webe barbory až tento rok... :-)... ).myslím si, že to systémovo veľmi súvisí... že nebolo minimálne tých 5 vozidiel zapísaných nie je nejaký prieťah na úradoch, nikto to totiž ani nenavrhol (a myslím si, že toto bolo "psou" povinnosťou čhž, ak nie priamo alešovou...) o "ohlídání si" nezapísaných pamiatok po získaní info o výmenách a odpredajoch začínam pochybovať... okrem toho ma ešte stále nikto nepresvedčil, že šrotovanie bolo živelné a až dodatočne odobrené správnou radou, ktorá od vzniku ide teraz prvý krát zasadať (podľa výpovede v ta3 )...som presvedčený, že aj teraz je na balogu asi ešte dosť pamiatok vhodných na zápis - ale chýba pasportizácia!!! čo sa týka novej prevádzky, rekonštrukcií a nákupu nových vozňov - nie som proti, ak tieto vozidlá spĺňajú prechodnosť a ich nákup neohrozí existenciu historických. ale tiež si myslím, že nákup nových vozidiel ani nepritiahne masu cestujúcich, ani neprivolá dotácie. na balogu chýbajú iné lákadlá pre turistu. turista sa tam nemá ani poriadne kde najesť a okrem skanzenu tam viac - menej nič nefunguje. ak tam nevzniknú nejaké "lákadlá" o chvíľu bude čhž voziť vzduch a následne bude obmedzovať prevádzku...
Zobraziť článok Štátna ochrana hnuteľných pamiatok na ČHŽ