k článku: Minulosť a súčasnosť v Hronci.
zo dňa 14.11.2005, autor článku: Marian
ja by som sa napriek poziadavku vratil k srotovaniu voznov, kedze iny problem na chz z mojho pohladu nevidim. nemam problem ani s poziciavanim ani odpredajom nadbytocnych vozidiel, pokial su zverene do spravnych ruk. tie vozidla existuju a ich dalsia existencia je momentalne zabezpecena. problem je s vozidlami ktore uz raz ktosi zachranil a teraz sa srotuju z dovodu momentalnej nadbytocnosti, ci preto ze mame aj tie v lepsom stave. to sa mi vsak vidi kratkozrake. skusme uvazovat v dlhsom casovom horizonte, napriklad tak 200 rokov (verim ze zamerom nie je celu zeleznicku za 20 rokov zosrotovat) po takej dobe bude cokolvek z povodnych lesnych zeleznic vzacnostou. aj to co teraz povazujeme za srot. opleny a plosinaky ktore su v sucasnosti funkcne a jazdia budu za 200 rokov aspon podla mna natolko opotrebene a unavou materialu znicene ze budu v horsom stave ako tie ktore sa teraz srotuju. suciastky ktore sa teraz odkladaju ako napravy, loziskove domce, priuznice, narazniky, su male, relativne jednoducho vyrobitelne a nahraditelne dielce. ale kto vam dnes, nehovoriac za 200 rokov vyrobi masivny nitovany oplenovy ram, oplen a klanice? a z povodnych profilov,ktore uz davno zeleziarne nevalcuju? podla mna by bolo spravnejsie poskodene vozne rozobrat, ocistit od hrdze, natriet napriklad starou vazelinou, ked uz je farba draha a ulozit na seba (ked sa rozoberu nezaberu tolko miesta) a nechat ich v takom stave pre dalsie generacie. skusme mysliet aj na nasich pravnukov. isto nam budu vdacni. oprava autentickeho vozna je vzdy lepsia ako vyroba nepodarenej atrapy. to je len moj sukromny nazor, mozno namet na premyslanie. viem ze dennodenna realita je pri nedostatku penazi ina, ale verim ze by sa dalo zaobist aj bez srotovania.
Zobraziť článok Minulosť a súčasnosť v Hronci.