k článku: Likvidácia Čiernohronskej železničky?
zo dňa 02.11.2005, autor článku: Marian
sezóna pokračovala a v auguste,keď prišli 2% z dane a peňazí (podľa jana furt) nebolo, aleš si doobjednal 3xbilbordy na fólii,zimné plagáty-500ks;malé kalendáriky-1000ks.-dodané v auguste 2004.objednávka 3 000ks-a2+ústna objednávka 10 000ks skladačiek s ponukou a cenníkom bola zrealizovaná a dodaná začiatkom r.2005,aby boli materiály na veľtrh v brne.medzitým mi začali naskakovať na pôžičku úroky,načo som aleša upozorňoval a firmu koki-ateliér požiadal o zaslanie faktúry s aktuálnou sumou,keďže došlo k ďaľším dodávkam a výrobe grafických návrhov a nakoniec aleš mi sám navrhoval ročný honorár.a tak firmu koki -ateliér a mňa poslal po ročnom čakaní s faktúrou 128 000sk medzi ryby.musím uznať,že to bol slušný podraz,ale nebol som prvý ani posledný,koho sa aleš takto zbavil.dôvod som pochopil omnoho neskôr keď som začal pátrať-prečo?aby sa už nikto nepopálil tak,ako ja poviem vám prečo:v roku 2004 dostala železnička do nájmu dielne v hronci,ktoré sú dodnes najmodernejšou dielňou na opravy úzkorozchodných vozidiel.smoschewer skončil prevádzku a aleš zháňal niekoho,kto by bol ochotný a schopný spravovať ich.dlho som zvažoval svoje rozhodnutie,po rodinných úvahách a uvedomení si toho,že v práci som dosiahol prakticky strop videl som výzvu na daľší rozvoj mojich technických schopností a nakoniec prečo si nerozdeliť život napoly medzi dve lásky-a to veľkú a malú železnicu.videl som v tom jednu z možností ako udržať vlasta v hronci.chlapec už toho začínal mať plné okuliare a úmera čím viac robíš tým menej zarobíš ho dostávala do prekérnych situácií.mrzelo ma to aj z toho dôvodu,že ja som bol ten,ktorý ho dotiahol na balog(chodil ku mne na tábory sž v 80.rokoch),naučil sa opravovať motory a časom aj paru.bol fakt dobrý a dokázal to pri oprave kotla kolbenky.keď sa pridal v októbri ivan,ktorý prišiel o prácu na veľkej štreke a nakoniec aj vlado,ktorý si sám zgenerálkoval zelenú a dokázal,že je dobrý,bolo mi jasné,že toto je partia s ktorou sa dá robiť dobrá robota.a tak som začal zháňať dom v hr. a dohadovať sa s alešom,že si založíme firmu na báze dcéry čhž s tým,že budeme fungovať na princípe objednávka-faktúra aby sa vyčistili vzťahy,vyriešilo financovanie a mzdy, ktoré boli problémom od nepamäti.vtedy som začal rozmýšľať aj nad tým,čo v zime?trklo ma,že ani zmrzlinári a kolotočiari nechodia v zime na úrad práce,ale žijú z toho,čo si v lete zarobili.a čo tak v lete 4 mesiace makať,voziť ľudí zarobiť korunky na zimu,aby sme mohli opravovať mašinky a vozy a v podstate si aj odpočinúť než bude sezóna?po porade z niekoľkými odborníkmi v oblasti ekonomiky bolo jasné,že pri podpore v reklamnej kampani,ktorá zvýši návštevnosť a prinesie investície,by to bolo životaschopné.oslovil som kamaráta,ktorý dlhoročne podporuje železničku,či sa to dá zorganizovať a dostal som zelenú.začal som oslovovať reklamných partnerov na ktorých mi dal aleš čísla a postupne sa mi podarilo vybaviť naftu+oleje na celú sezónu,rozpracované bolo uhlie z ostravy.nieje ťažké si spočítať,že pri 10.takýchto partneroch by bolo na go smoschewera i na prestavbu niekoľkých nákladných vozov na výleťáky i na zaplatenie prenájmu za garáže-slovom robota na celú zimu. paralelne som rozbiehal s vydrami akciu country na konci štreky-vydrovo na dva dni,ktorú mal takisto financovať reklamný partner a výťažok mal byť venovaný na konkrétny projekt pre železničku.od aleša som chcel vedieť na čo konkrétne by to mohlo byť.odbil ma s tým,že jemu stačí tržba z cestovného z ktorej mi vie vypočítať percentá.a tak som sa obrátil na vydry pretože som naraz nevedel,čo s peniazmi,ktoré sa vyberú na vstupnom!(medzitým vlastovi došla trpezlivosť tak 1.1.05 zbalil kufre a odišiel jazdiť na kamión.)cca vo februári došiel na železničku sponzorský dar aleš zbalil kufre a išiel do švajčiarska lyžovať,zatiaľ chalaňom v hronci v 20°mrazoch odmontovali elektromer a oni nemali ani na autobus domov).keď bolo treba ísť podpísať zmluvy o reklamnom partnerstve kvôli nafte,som telefonoval alešovi,tri-krát mi bucho
Zobraziť článok Likvidácia Čiernohronskej železničky?