Railnet

Komentáre

k článku: Osvetlenie pre traťové moduly

zo dňa 06.09.2014, autor článku: Peter Harmady

zdeno 07.09.2014 15:57:39

Je vlastne otazne, ci je lepsi samostatny rozvod 12V nebo pridat dalsi booster. Oboje vyzaduje napajec s 230V rozvody.

Reagovať

Boco 08.09.2014 09:04:47

Re:

Zdeno, ja som to pochopil tak, ze nic sa netaha ani nepridava, len sa vyuzije DCC z trate na ovetlenie, pripadne napajanie prestavnika(tortoisa , mala spotreba), pri nejakej jednoduchej vlecke. Ako Harmi spomenul, len kradnes napajanie z trate.

Reagovať

harmi 08.09.2014 10:00:31

Ja zase chapem Zdenovu otazku tak, ze sa zamysliet, ci netahat na taketo pomocne ucely 12V rozvod navyse k X3, X1, telefonom atd. To by zase chcelo dalsie kabelaze, normu okolo konektorov atd. Posilnovat boostre zase nechceme kvoli zvysovaniu skratoveho prudu a roztavenym zberacom ci kolieskam. Takze stale vidim ako optimum na male odbery kradnut z kolajnic z existujuceho rozvodu a pre vacsie odbery to riesit samostatne cez vlastne napajace.

Reagovať

Boco 08.09.2014 12:48:17

No keby chcel mat layout vysvieteny ako Vaclavak, tak by to bolo veru aj treba tahat :)

Reagovať

dano 08.09.2014 15:58:30

Volakedy, ale aj dnes...

sme pouzivali "pipak" pre kontrolu spojenia modulu. Ked tam nahodou bude takyto modul a bude nahodou zapnute kradnutie, urcite mi ho pipak "chyti" a nebudem vediet preco mi TO ukazuje akoze skrat.

Ja osobne nemam s tymto kradnutim problem, ale je dolezite aby "toto" kradnutie bolo odpojitelne vyditelnym sposobom. Packovy prepinac nevidim ako viditelny sposob - neviem na ktoru stranu ta packa ma byt prepnuta. Preto by som to robil len s jednym usmernovacom a na kabel, ktory "kradne" napajanie by som naletoval rovnaky steker ako je napr. na trafaku. A ked rozbalujem modul, tak ho vystrcim z napajacieho modulu. Ked layout je zapojeny a vsetci su spokojni - prebehne testovacia jazda - steker zapojim :)

DanoM

Reagovať

zdeno 09.09.2014 19:22:13

ja jsem naznacil dva okruhy otazek :
rozvod 230 V, ktery je rizikovy a problemovy a jeho vetveni a rozsirovani a
zakaz odberu z trakce lokomotiv, teda moznost extra napajeni a to zase potrebuje 230 V.
---
Jinak idealni je banankovy system, kdy je videt, ci je to pripojene, nebo ne.
---
Boostre jsem myslel paralerne na samostatne useky. Ne je posilovat, 3A boostre bohate staci, jen zase pribyvaji 230V zasuvky. ;-(

Reagovať

Roman 21.10.2014 14:13:02

A co to riesit nezavisle. Teda napajat osvetlenie z akumulatorov a tie nabijat za svetla zo solarnych clankov. Solarny panel 5V 0,5W stoji na e-bay nieco okolo 3e, akumulatory sa daju tiez lacno zohnat. Svetla su teraz uz aj tak vsetko LED.

Reagovať

Zobraziť článok Osvetlenie pre traťové moduly