Druhý po Covidový ročník stretnutia modulákov Zababov sekcie TT-Provoz sa opäť na začiatku Mája konal v športovej hale mesta Jaroměř. Stretntutie sa konalo podľa propozícií presne o rok 4.5. až 8.5. Neveril som . Tento rok bol opäť iný a aj rovnaký. Layout výrazne podrástol a predĺžil sa. Nachodil som denne 8-9km - aspoň tak mi krokomer napísal. Príjemne unavený a štastný.
Tento ročník vyplnil layout skoro celú halu. Hlavná trať mala cez 90 metrov skutočnej dĺžky, keď započítame ďalšie odbočky a lokálku, dostávame sa na úctihodných 200m. Ako som napísal v úvode - bol som večer vždy nachodený až-až.
Tentokrát nebola úzkorozchodná časť TTe, čo bola škoda. Dôvodom bolo, že hala je až príliš uzavretá. To je na 100% pravda. Biele osvetenie a klimatizovaný vzduch vnímať a dýchať celých 5 dní bolo ťažkých aj pre mňa. Ale treba poznamenať, že vďaka tomu je v hale aj extrémne čisto. Po 5 dňoch na podlahe nebola špina a ani kúdoly prachu, čo v iných telocvičniach zažívame bežne. A v tomto prípade asi zdravie mašiniek je dôležitejšie ako naše modelárske.
Jedný slovom, bolo husto, zábavne. Ako strojvodca (výpravca stanice na dôchodku - keďže Tomášov je v nových rukách) som sa nenudil a pojazdil som si do sítosti. Bol čas aj prestávky, diskusie, či drobné zdriemnutie.
Jazdilo na 1:5, občas 1:6, ale aj 1:4. Miloš to riadil veľmi elasticky a tak, že si to nikto ani nevšimol ako rýchlo nám to ide. Čiže ak sa to niekde zakúslo, spomalil, keď to išlo hladko zrýchlil. Všetci bolo vysmiaty, nevystresovaní a neunudení. Ďakujem Miloš.
Tento rok boli nové vychytávky, ktoré komplikovali hru, ale nie až tak veľmi - len aby to bolo zábavnejšie:
Celkový pohľad na halu a hlavnú trať, ktorá mala cez 90 m dlhá. Plus druhá vetva a ostatné odpočky lokálky a atď a sme pri 200 metroch 1:120 layoutu. Krása.
Druhá vetva a lokálka.
Stavba layoutu išla tento rok ako od ruky a večer sme boli hotový (aj od únavy, ale aj o radosti, že to máme).
Ladenie vzdialene riadenej stanice cez videokamery a PC.
Na OFZ sa mi pokazili 3 tortoise prestavníky. Jeden sa úplne rozpadol a vo dvoch sa pokazili kontakty. Trochu stresu, letovačka a podarilo sa. Ale v duchu som už vypisoval hlásenie o chybnej výmene a spôsobu posunu v OFZ. V princípe by to skoro znemožnilo posun . Našťastie za asystencie pomocníka to dopadlo dobre (chválitebne) - posun na OFZ nebol ohrozený.
Príprava nákladnej dobravy v kancelárii najvyššieho pána železničáře.
Kalendár
GVD v Rumburku.
Detail na nákladové listy.
Zahájenie prevádzky v Trnávke Hurvínkami.
žst. Kouřim
Vlečka Cukrovaru a výkladka cukrovej repy.
OFZ s hotovými budovamy.
Lokálna D3 bola tento rok špeciálne vypečená.
žst. Hora sv. Šebestiána
Príroda v okolí žst. Hora sv. Šebestiána je dokončená a veľmi fotogenická.
Tento modul má na šírku až 1m, aby fotografie mali svoju hĺbku a boli o to krajšie
Depo v Rumburku
Modul "mlyn" s tečúcou vodou a rýchlosťou vody (gravitácia) tiež v 1:120
Úvodná porada pred prvým jazdením.
A už ideme v plnej pare v pred. Osobný vlak na module "Pivovar v Tomášove". Má teraz 19 rokov prevádzky za sebou. Verili by ste?
Ako som už pásal, lokálka bola kúzelná. Ďakujem za takéto pohľady.
Posun na vlečke OFZ. Ešteže výhybky už fungujú, ale aj tak sa budem musieť opäť zamyslieť a kupíť niečo robustnejšie. Ale čo?
Posun v žst. Trnávka
Posun v žst. Studenec
Odchod na lokálku povolený.
Posun v žst. Bocovo
Posun v žst. Kouřim
Detail na zahradníctvo na module "Pivovar v Tomášove".
A už sa prepíname z parnej III. epochy na dízlovú prevádzku v IV. epoche. Hurvínkov M131 na lokálke nahradili M240.
Opäť Rumburk. Aj tu sa pary postupne strácajú - idú do krabičiek a nahradzujú ich okuliarniky, sergeje a zamračené.
PN už neviem odkiaľ a kam. Ale žlté cibule v zelenej prírode sa krásne fotili.
MOs v Trnávke an D3.
MOs z Trnávky vchádza do Studenca, smer Rumburk cez Horu sv. Šebestiána
MOs na moste u žst. Hora sv. Šebestiána
A sme späť a odchádzame zo Studenca smer Trnávka
Os pri plote OFZ. Už sa teším keď budú segmenty zelené.
Posun v žst. Bocovo v IV. epoche
Dovidenia.
Teším sa na ďalšie stretnutie, dúfam, že nás choroby a alergie pustia.
Ďakujem ešte raz za pekných 5 dní.
DanoM
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!