Po májovom modulovom stretnutí v Jaroměri som sa po troch rokoch vybral opäť na stretko do Týnce nad Labem, ktoré sa konalo 25. - 29. IX. a nieslo v historickom duchu. Ako som naposledy písal o krásnom historickom mestečku Týnec, ktoré sa rozprestiera nad riekou Labe. Na radničnej tabuli sa píše o Týnci, že jeho éra začala ako o "otýněná tvrz".
To že v škole na nás nezabudli pri rezervácii haly svedčí aj nájdený stolový kalendár. V pondelok mal ísť niekto k zubárovi zjavne
Tento krát som sa bol pozrieť až k Labe a z mosta som si pozrel tok kde bol menší prístav a krásna budova nejakej starej fabriky.
Teraz k stretnutiu. Stretnutie sa konalo v historickom duchu II. a III. epochy, t.j. na layoute sa nachádzali vozidlá prevažne parnej prevádzky. Medzi modelármi už je týchto vozidiel dostatočný počet, tak bola možná aj obmena týchto po určitom čase trvania stretnutia. Layout sa skladal z hlavnej trate začiatkom v Rumburku ako vlako-tvornej stanice tým, že bola koncová s jednou priľahlou stanicou tradičné problémy so stanicou sa nevyskytli a bola pekným spestrením stretnutia. Trať ďalej pokračovala cez pokojný Drnov a Svor a končila v Černé nad Úpou, ktorá vlastne slúžila ako úvrať do lokálky. Najväčším spestrením stretnutia bola pre mňa lokálka, ktorá začínala dirigujúcou stanicou Trnávka pre celú lokálku, ktorá bola so stanicami Bocovo, Nový Oldřichov, Mochov a dvoma traťovými vlečkami v režime D3.
Ako spestrenie na lokálke prebiehala repná kampaň s cukrovarom v Trnávke, a mala vlastný manipulačný vlak. Ďalší manipulák riešil ostatnú nákladnú prepravu. Pestrá bola aj osobná doprava, kde časť prepravy bola osobným vlakom a časť motorovým osobným vlakom, ktorý obsluhoval aj prepravu pošty.
Na hlavnej trati sa prepravovalo čierne a hnedé uhlie a "Rumburské minerálnej vody s distribúciou do celého layoutu.
Layout využil plochu haly po celej haly v strede sa nachádzala lokálka.
Grafikon pre lokálku bol tiež pestrý, k vykrižovaniam vlakov dochádzalo v rôznych staniciach
Stavba layoutu prebiehala rýchlo, skorý začiatok stretnutia, výborná organizačná príprava a šikovnosť účastníkov bol výsledkom, že layout bol mechanicky postavený ešte za svetla ako je vidno aj na fotke
Ako som už spomínal, hlavná trať začínala v stanici Rumburk, ktorá generovala vlaky a vďaka veľkému depu bolo možné po jazde vlaku dozbrojiť a ošetriť lokomotívy po jazde. Takéto využitie tejto krásnej stanice jej svedčilo a myslím si, že aj obsluha stanice sa zabavila bez zbytočných stresov.
Výprava vlaku zo stanice Rumburk. Odchod vlaku, ktorý viedla mladá rušňovidička sa konal pod dozorom skúsenej inštruktorky s mnohoročnou praxou.
Pohlad do stanice od depa a niekoľko ďalších záberov na lokomotívy.
Trať pokračovala do Drnova
Pohodička v stanici Svor
Zo Svoru pokračovala trať cez odbočku Obora
Nákladný vlak s hnedým uhlím vchádza cez mechanické návestidlo do odbočky Obora
Ďalší uholný nákladný vlak s nemkou prechádza ponad riečku.
V stanici Černá nad Úpou, ktorá bola zaradená ako úvraťová stanica pre lokálku, mala obsluha občas starosti ako to všetko rozposunovať. Ale vždy to hravo zvládla
Bola tam aj točňa aby mašinky nemuseli jazdiť "uhlím napřed"
Cez odbočku ďalej vlaky smerovali do lokálnej trate.
V Trnávke ako dirigujúcej stanice pre celú lokálku v režime D3 bolo občas veselo, keď sa tam stretlo viacej vlakov. Grafikon bol veľmi pekne napísaný a každý, kto sa dostal na lokálku bol s jazdou spokojný.
V Trnávke bolo treba dočerpať do lokomotív aj vodu.
Prekládka poštových záverov medzi osobným a motorovým osobným vlakom. Vlaky bolo treba zastaviť pošovými vozmi k sebe aby si vrecia mohli prehadzovať.
Vlak pripravený k odchodu do cukrovaru s repnými vozmi v Bocove
Motorový vlak v Novom Oldřichově
Motorový vlak na odstavnej koľaji v Mochove
Cukrovar sa nachádzal na vlečke v Trnávke
Dosypávanie "repy" do vagónov na vlečke
Motorový rýchlik na hlavnej trati
Reálny strom pred jedným z domov, zaujímavý tvar
Teším sa aj na ďalšie stretnutie v Týnci
Boco
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!