Na toto stretnutie som pôvodne neplánoval prísť, pretože termín 28.IX. až 2.X. bol dosť blízko termínu akcie v Bernolákove a vždy je okolo príprav kopec roboty, ale na druhej strane ma to lákalo zúčastniť sa na ňom. Nakoniec som sa rozhodol prísť, ale až v piatok poobede.
Jesenné stretnutie, ktoré bolo pôvodne plánované Malých Svatoňoviciach, nebolo možné usporiadať pre vyťaženosť športovej haly. Hľadalo sa náhradné riešenie a nakoniec výber padol na Týnec nad Labem v okrese Kolín. Cesta z Bratislavy bola docela prijemná vačšinou po dialnici a podobne ako to bolo pri ceste do Svatoňovic, aj tu sa cesty s blížiacim sa cieľom postupne zužovali. Raz som musel zastavit auto pri krajnici kvôli oproti idúcemu autobusu
Týnec má klasický nádych klasického českého mestečka s pekným námestím v kopci. V pozadí radnica s krátkym opisom histórie mesta na tabuli.
Historia mesta.
Oproti tým stromom, medzi dvoma domami je vjazd do uličky, ktorá pokračovala k hale. Viď. červenú šipku. Tu už bola moja navigácia bezmocná a potreboval som Tomášovu pomoc
Ako kontrast k historickej časti námestia stojí tu ako mohyla, pomník socializmu, obchodný dom s hotelom a reštauráciou.
Športová hala s oblúkovou strechou patri miestnej základnej škole.
V doobedňajších hodinách sa pri slnečnom počasí hala zmenila na sklenník a teplota začala rýchlo stúpať. Bolo to aj tým, že koniec septembra bol neobvykle teplý. Slnečné lúče pokrývali takmer celý layout.
Dorast sa mohol opaľovať aj v hale, načo chodiť von
Môj príchod v piatok popoludní bol vítaný, pretože tri obsluhy staníc už boli na odchode domov a po mojom zvítaní sa s nimi došlo o chvílu aj k lúčeniu
Na začiatku stretnutia panovala na layoute parná prevádzka, ktorú postupne nahradzali dieselové lokomotívy.
Prí príprave nákladnej dopravy nechýbala prenosná nákladná kancelária
Layout zobrazený nad jednou z účastníčok stretnutia pokrýval celú plochu haly. Hlavná trať viedla zo slovenskej časti sst. Nové Mesto - Kokava n/R. cez M. Svatoňovice, lom Bezruča, Černou n/Úpou, Drnov, Svor a končila v Moldave, kde sa na ranžíri spracovávala aj nákladná doprava. Z Moldavy pokračovala lokálka do Nového Oldřichova a končila v režime D3 v Mochove. Ďalšia lokálka v režime D3 odbáčala zo Svoru. Z lomu Bezruča nechýbala úzkokoľajka, ktorá lom zásobovala kameňom.
24 hodinový grafikon sa jazdil v pomere 1:6 okrem úvodneho 1 a 1/2 prev. dňa, kedy pol pomer 1:5
Mladá obsluha Kokavy okrem bušenia do klávesnice notebúku občas aj obsluhovala stanicu
Spokojný Tibor ako obsluha momentálne vyluxovaného Svoru
Paťo vzorne vypravoval vlaky z Nového Mesta, no občas ho prepadla únava a musel si oddýchnuť
Vzorná obsluha Moldavy v Čechách skúsenou dvojicou, kde sa zoraďovala aj nákladná doprava
Veselá obsluha Drnova
Paťo opäť pomáha tatinovi v Černé
Zmiešaný vlak na trati Svor, Horní Hádkov a Kouřim spestroval jazdu na tejto lokálke
Pár záberov z úzkej TTe vo vyššej časti lomu dokonca v mierke TTf.
Niekoľko záberov z Bodyho tvorby poľnohospodárskych vozidiel:
Opleny naložené drevom čakajú na odvoz
Pripravené podvalníky TTe na prevoz vozov z normálneho rozchodu.
Aby si Body oddýchol unavené oči z úzkej, bol sa previezť aj na veľkej trati
Na layoute ma zaujali aj niektoré moduly, ako napr. 15°/1250 modul, ktorý patrí jednej z účastníčok. Je to návestný modul, nevyužitá šachta je zamaskovaná vloženým kríkom. Nakoniec som si dvojicu týchto modulov zapožičal aj na stretnutie do Bernolákova, kde som potreboval na layoute vytvoriť miernejšie zatočenie trate. Týmto zároveň aj ďakujem Dvořákovic holkám za zapožičanie.
Ďalší modul, ktorý ma zaujal svojou štruktúrou, bol Tomášov oblúkový modul na tému hry Minecraft ©, ktorú môj syn voľakedy hrával do zblbnutia. Už mi tam chýbal len nejaký ten Creeper a kockatý ľadový medveď
Samozrejme, že ide len o inú technológiu vkladania polystyrénu a nie o finálnu podobu.
Slim návestný modul bol taktiež zaujímavým doplnkom trate.
V nedeľu poobede, ako je už zvykom, sa začal layout rozoberať a išlo sa domov.
Stretnutie bolo pohodové a teším sa už na ďalšie
Tak dovidenia na budúce,
Boco.
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!