Po dlhšej odmlke prichádzam s pokračovaním stavby M286. Prechádzajúci článok zo stavby tohto motoráčika som skončil hrubou stavbou karosérie. Oproti pôvodnej verzii som prepracoval uchytenie pojazdu. Pôvodné uchytenie štyrmi skrutkami v priestore pre cestujúcich som nahradil uchytením na krajných prepážkach. Na uchytenie som použil pôvodné úchyty, ktoré som prispájkoval ku krajným priečkam. Tým som mohol úchyty v priestore pre cestujúcich odstrániť, čím sa výrazne zjednoduší modelovanie interiéru a neskoršie osadzovanie okien.
Vnútornú stranu čiel som „vylial“ cínom tak, aby som zaplnil všetky technické zárezy a následne zvonku tmelil.
Z mosadzných trubiek som urobil svetlá a kryty nárazníkov, ktoré som následne sekundovým lepidlom vlepil do čiel a potom ešte poistil epoxidom. Nabudúce ich ale už budem asi cínovať.
Na strope karosérie som urobil ešte dva otvory, kadiaľ prevlečiem vodiče horných reflektorov.
Odliatok strechy je o niečo dlhší ako samotný model, tak som strechu rozpíli na dve časti, upravil dĺžku a následne opäť zlepil epoxidom.
Keďže na modely plánujem aj funkčné horné reflektory, bolo nutné odliatok v tejto partii patrične upraviť. Pre reflektor som vyvŕtal otvor priemeru 3,3 mm a zo spodnej strany som odfrézoval otvor pre ledku. Aby nedochádzalo k presvitaniu, otvor som niekoľkokrát pretrel striebrenkou a nakoniec ešte čiernou matnou. Ledky som takisto natrel striebrenkou a čiernou matnou.
V mieste nad budúcim umiestnením motoru som urobil mierne zahĺbenie do strechy. Pri tejto operácii treba dávať pozor, hlavne v blízkosti otvorov pre žalúzie.
Zospájkoval som rám žalúzií a sekundovým lepidlom vlepil do obdĺžnikových otvorov. Hornú hranu som následne zalial gélovým sekundovým lepidlom a vybrúsil.
Do otvorov som vložil ledky reflektorov a strechu prilepil epoxidom. Použil som 5 minútový epoxid, ktorý však začal tuhnúť akosi prirýchlo, takže sa mi ani nepodarilo úplne presne vycentrovať strechu. Na budúce použijem asi klasický „dlhý“ epoxid. Strechu som ešte poistil troma skrutkami M2. Do strechy stačí navŕtať otvor priemeru 1,6 mm a skrutka M2 si sama nareže závit. Na obrázku tesne pred prilepením strechy. Na druhom obrázku potom umiestnenie skrutiek. Po prilepení strechy som spoj vytmelil.
Stav po nalepení strechy pred tmelením.
Následne som skompletoval žalúzie na oboch stranách. Lepené sekundovým lepidlom.
Horný reflektor a kryty húkačiek som zlepil sekundovým lepidlom a následne vlepil na svoje miesto do odliatku.
Na strechu som dolepil ešte ďalšie leptané detaily. Sitká nad ventilátor prídu dolepiť neskôr, ešte ich nemám.
Nakoniec som ešte vyskúšal ledky v reflektoroch. Pred ledku ešte príde svetlovod a asi aj trochu silnejší odpor pridám.
Nasledoval nástrek surfacerom, a výsledok je na nasledujúcich snímkach. Ešte bude treba tmeliť a brúsiť
V ďalšom pokračovaní popíšem, ako som riešil pojazd.
Dobrý den,
nádherná práce!Dá se někde sehnat tento lept?Nebo je to výroba jen na zakázku?
Díky Majkl
Urcite bude k dispozicii tento lept spolu s odliatkami. Asi nie vsak skor ako v 02/2013.
Marian
Díky za info,
tak to je super,chtěl jsem si koupit hotový model na burze v Praze,ale to si radeji počkám na lept.
To bol odliatkovy, ci kovovy , co si chcel kupit v Prahe?
Zdravím Marian
Makate ako o život dobrá práca. Ako budeš robit spriahla.
Pružinkou či šachtou a spodne osvetlenie bude taky??
Naprostá paráda... Až bude k dispozici je koupi, tak se hlásím jako odběratel :-D Toto je stroj který na kolejišti opravdu chci...
Smekám před výbornou prací.
Jakub
Sanka dolu sefe. Toto asi nedokazem. Mozno len skusit... naberam odvahu, verim, ze ju raz naberiem.
Si velmi sikovny.
DanoM
Podla mna treba skusit , aj ja som sa bal leptov. Inak toto je prvy lept co staviam , ak nepocitam zospajkovanie kasne M131 bez detailov , len hruba stavba.
Dobrý den, krásná práce a krásná stavebnice.Až bude v prodeji, tak mám zájem.
Dobrý den,nepočítáte s leptem v měřítku H0?Myslím,že by byl velký zájem....
přátelé,na jaké adrese se dá tato velmi pěkná stavebnice sehnat?popř.nějaký seznam dalších výrobků!děkuji.
Stavebnica je vo faze vyvoja , cca od 201303 by mala byt dostupna na marian.sopfrits@gmail.com. Budu este dva clanky zo stavby na Railnete