Railnet

Prekládka materiálu (priemysel okolo nás)

Akcie | Daniel Martanovič, 01. 06. 2011 (9600 zhliadnutí)

Sú to už pomaly 4 roky, čo som písal o vlečke Technického skla v Bratisleve, ktorá viedla zo žst. Devínska Nová Ves. Prečo viedla? Kamarát rušňovodič, ktorý jazdí po danej trati ma upozornil, že na "mojej" vlečke z článku sú traťováci a rozoberajú ju. Časťou tejto vlečky bola (ešte je) - v článku som "to" nazval - zberná stanička. V podstate ide o 3 koľajnú nákladku tovaru s portálovým žeriavom. Na základe avíza o búraní vlečky som ihneď utekal do DNV na fotografonie tejto časti vlečky, ktorá ešte" chválabohu ostala celá.

 

Pôvodná situácia z roku 2007:

Skládka tovaru / Zberná stanička

 
Ortofotomapa je z roku 2006, kedy je najlepšie vidieť kolajisko.

 
Prekladisko má 3 výhybky, dĺžka koľají je 350m. Zo strany žst. DNV bolo prekladisko chránené posunovacím návestidlom. Proti samovoľnému "spadnutiu" vozňov do stanice je stanica chránená odvratnou výhybkou s krátkou kusou koľajou.

Fotoprechádzka

 
Vjazd z cesty na prekládku.


Zjazd z cesty ku koľajám.


Tu bol žeriav .


Vlečková trať do Sklárne je preč. Ak si niekto myslí, že tu budú niekedy koľaje, asi bude veľmi na omyle. Strašne by som rád veril, že sa mýlim.


Prestavník výhybky som hľadal pomerne dlho.


Brána na prekládku zo smeru Sklárne.


Celá prekládka bola v minulosti oplotená.


Tu už sú tušiť koľaje. Tretia koľaj je zahádzaná vytrhanými koľajovými poľami.

 
Funkčné sú dve koľaje. Smer DNV.


Prekládka s betónovým podstavcom žeriava.

 

 


Toto asi nepotrebuje komentár - rozrezaná koľajová váha.

 

 


Vchod zo smeru žst. Devínska Nová Ves.

 
Prvá je výhybka prekládky a ďalšia obsluhuje odvrat.

 
Záražka odvratu a vjazdové návestidlo zo smeru žst. DNV.

 
Vjazdové posunovacie návestidlo do prekládky. Z fotografie to nie je vidieť, ale má už nejaký čas za sebou. Svetlá už nesvietili dlho.

 Verím, že táto záchrana aspoň foto dokumentácie - keď už všetko sa ničí - niekomu pomôže pri modelovaní.

Váš

DanoM

[Akt. známka: 1,50 / Počet hlasov: 4] -      + 

K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!

Pridať nový komentár