Dostala sa mi do rúk parná lokomotíva BR64 od firmy Schirmer (http://www.modelleisenbahn-schirmer.de/). Veľmi vydarený model. Je vidieť, že aj v mierke TT to už ide s kvalitou pekne hore. Cena okolo 200 EUR tiež nie je najhoršia.
Podľa manuálu (skôr priloženého papiera) a aj webu výrobcu sú pre digitalizáciu pripravené letovacie plôšky. Že áno - t.j. áno, ale výrobca pribalil aj pár mín. A o tom, ako na tie míny, sa tu s Vami rád podelím.
Táto je najjednoduchšia. Pre toho kto vie ako na to, v princípe neexistuje. Osobne som špekuloval až som nič nevyšpekuloval. Tak som zavolal kamarátovi do Čiech, ktorý toho má v rozoberaní preskákaného viac ako ja. Rada: "A jo. Koukni se do komínu. Je tam šroubek."
Áno skutočne je tam skrutka, ktorá v snahe rýchle rozobratie sa dobre skrýva v tme úzkeho komínu. Ale to nie je všetko. Po vyskrutkovaní sa kotol začne nadvihovať, ale kabína strojvodcu nejde vytiahnuť . Čo teraz? Čakal som niečo ako na starej BR86 od BTTB, že kasňa vypadne. Nič. Pre mňa grambloša, toto bolo asi najťažšie, kasňu treba trochu veľmi silno potiahnuť dozadu a vytiahnuť hore. Za motorom nad zadným behúňom je taký výčnelok, ktorý drží ešte plastový obal modelu na pojazde. To "trochu veľmi silno" neberte ako návod, no vyskúšajte si to. Nič nezlomiť....
Tu je obrázok vnútrajška. Vpredu je vidieť dierka "pod komínom" pre skrutku. V pravo je plošák s prípravou na DCC .
Najskôr som premýšľal, že ho vyhodím úplne celý preč a dekóder namontujem priamo, ale tie drobné drôtiky k predným reflektorom na odradili.
Takže, podľa priloženého WC papierika s cyklostylovým popisom úpravy, inak sa to nazvať nedá... Inak kvalitný model, je takýmto popisom dosť morálne znehodnotený , je nutné odletovať označené súčiastky.
Skúšal som rôzne metódy, najistejšia je nahriať priamo súčiastku a odsávačkou ho odsať aj s cínom .
No ešte, že mám v šuplíku vždy aj nejaký náhradný. Nie žeby som ho zničil elektricky, ale trtia mína je skôr v odhade dĺžky káblikov z dekódera.
Ide tu o to, že Oto...., ale to je o inom. Teda že:
Priletovať dekóder k plôškam mikropájkou je už bez väčších problémov, keď ste sa dostali až sem.
A hotovo. Pekné jazdenie, vám praje
Váš
DanoM
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!