Každý rok - teda presne každý začiatok finančného roka (čo je v prípade firmy, v ktorej pracujem prelom mesiacov Máj/Jún) nás manažéri naložia do autobusu a odvezú niekam, odkiaľ im neutečieme, keď nám ukazujú tie svoje grafy a tabuľky ako to tej firme dobre ide. Ako keby to od nás - plepsu - nezáležalo. Minulé predleto sme boli v meste Tapolca u našich južných susedov, skoro pri jazere Balatón.
Ešte, že tam majú aj stanicu a tak som medzi dvomi prednáškami zobral hotelový bicykel a poďho niečo pofotiť.
Stanica je stredne veľká odbočná (dĺžka koľají od 267m po 617m), na jednokoľajnej trati s mierne väčším depom určeným pre dízlové pohony. Depo nemá točňu, teda ja som ju nenašiel ( na plániku je). Aspoň podľa stránky
allomasok.uw.hu. K stanici sú ďalej pripojené vlečky, nejakého podniku (kam som sa nedostal) a zrušenej násypky, ktorá je veľmi inšpiratívna. Násypka už nie je na mieste (škoda), ale vlečka je vybavená "lanovkou - navijákom" na posun vozňov bez nutnosti použitia posunovacej lokomotívy.
Plánik stanice a okolitých vlečiek.
Verím, že fotografie budú aj pre Vás inšpiráciou. Niektoré vybrané sú v tomto článku, ostatné vo
fotogalérii.
Váš
DanoM
Severné zhlavie.
Severné zhlavie.
Team track, alebo voľná skládka na severnom zhlaví.
Nástupište fotené od rampy skladiska.
Lokomotívna šopa - jedna zo šôp.
Južné zhlavie - odchod.
Južné zhlavie - vchod.
Južné zhlavie - vlečka násypky.
Južné zhlavie - vchod.
Lanová dráha na vlečke.
Lanová dráha na vlečke.
Tieto vozne už nebudú naložené - násypka je už demontovaná - alebo zdevastovaná ?