Railnet

Prečo nie je na moduloch krajina?

Modelovanie | Daniel Martanovič, 17. 01. 2008 (11999 zhliadnutí)

Často kladená otázka od nevláčikovej verejnosti a od odbornej vláčikovej verejnosti, ktorí nie sú zasvätení do stavby modulov. Táto krátka polemika na túto tému by rada dala odpoveď a tiež nejaké ako sa dnes hovorí „best practices“, prečo to je nutné v začiatkoch stavby modulu dodržiavať.

V prvom rade by som rád uviedol, že aj moduly majú krajinu, ako napríklad na tomto obrázku:

Tak prečo väčšina ich vyzerá pri jazdení takto? (Pre porovnanie je to ten istý modul ako na hornom obrázku)

Odpovedí je viac. V nasledujúcich odrážkach sú uvedené v poradí ako ma napadli:

  • modulov nie je nikdy dosť a teda sa zapájajú do modulišťa aj tie, ktoré nie sú hotové
  • nehotový modul (rozumej tomu bez krajiny) je možné jednoduchšie upraviť ak sa zistí, že jeho jazdné vlastnosti nie sú úplne 100%. Napríklad urýchleným zaštrkovaním koľají, neodskúšaných koľají a neofrflaných koľají kolegami (rozumej tomu zbierať spätnú väzbu) si znemožním ich prípradnú korekciu.
  • hotový modul s krajinou a neodskúšaný modul, u ktorého sa zistia závady je udsúdený neskôr do koša, alebo len ako exponát. Často je nemožné opraviť akékoľvek chyby. Aj keď trhači koľají vykonajú svoju robotu a je snaha položiť nové prúty. Skoro vždy to skončí vydlabaním všetkého a začatie od začiatku.

Asi preto (konkrétne moje) moduly (najmä stanica) sú bez krajiny. A keďže už po 3 rokoch ladenia je všetko ako má byť, začína sa rysovať už aj krajina na staničných moduloch. Dôkaz :)

Tento prístup maximálne doporučujem všetkým vláčikarom. Najmä modulistom, až keď všetci kolegovia ofrflú čo majú a všetko funguje, je čas na krajinu.

Ale ruku na srdce naši nemodulový kolegovia (vlakodromisti a modelový železničný modelári). Podobný tunning robíte aj Vy, len to nie je tak na očiach, lebo svoje snaženie prezentujete úzkej časti svojich blízkych a keď aj niečo nejazdí, tak zväčša dostanem odpoveď "však sú to vláčiky". Lenže keď sa niečo prezentuje širšej verejnosti a hráčov je viac ako jeden, musí všetko fungovať ako na veľkej železnici.

Preto sa nehanbíme ukázať aj naše holé moduly z doby ľadovej. Tunning je prvoradý.

Váš

DanoM

PS: Nabudúce o tom, ako som sa začal nebáť krajiny a aké lieky sú na to najlepšie. Dopredu môžem prezradiť len jedno slovo - dioráma.

[Akt. známka: 0,33 / Počet hlasov: 6] -      + 

Pridať nový komentár

zdeno 17.01.2008 08:11:29

a zase naopak, hodne se da krajinou pokazit, hlavne mokra cesta tvorby krajiny je tvrdou zkouskou peclive prace. proto tvorba krajiny metodou postupnych kroku je idealni. jeden tyden udelat jednu kolej, druhy tyden vyhybku, treti cestu, ctvrty dalsi kolej. proste i tady je vzdycky dulezite pockat, jak dopadl predchazejici krok. --- ale zase kritizuje ze mne elektrikar, musi byt naprosto perfektni elektricke zapojeni, nasledne opravy jsou vzdycky fatalni. minimalne dvojbodove zapojeni napajeni na kazdou kolej by melo byt naprostym standardem a neni na skodu i vic. ahojz

Reagovať

Pridať nový komentár