model som mal v rukách prvýkrát pred 3 rokmi a nebol som z neho až tak nadšený. úskalia a problémy som popísal na webe. jadro pohonu je na bandažovaných behúňoch. "hnacie" nápravy idú len cez jedno ozubenie a spojnice. pri jazdení na moduloch počas tohoročnej výstavy morop sa mu bandáže vyzuli a bolo po paráde. riešenie s hnacími behúňmi značne limituje prechodnosť oblúkmi. v r 400 mm sa už zasekáva ... digitalizovať ho možno na rôzny spôsob aj bez kupovania redukcii, len si pomerať, kde je čo. kto chce môže investovať do mikrokonektora (šikovný si ho vyrobí) alebo použiť dekodér s drôtmi a lokodekodér naspájkovať . v súčasnosti, keď prechádzam redigitalizáciou, doporučujem používať mikrokonektory nem 651 alebo iné vlastné.
vážený pán jk, ako každá vec na tomto svete, ani br 65 nie je dokonolá. na riešenie problémov aj s br 65 sa dá obrátiť na rôzne stránky internetu - mojím favoritom je - http://www.tt-board. de. kto nevie po nemecky (ako ja) dajú sa cez rôzne prekladače online preložiť napríklad do angličtiny http://babe lfish.altavista.com/. dočítať sa dá, že existuje viacero výrobných verzií br 65 s rôznymi chybami :(, ktoré sa dajú, aj keď ich gutzold bagatelizuje, riešiť. vyzúvanie bandáži na vlakodromových oblúkoch sa dá už keď nie je inej pomoci riešiť ich zalepením - napríklad. určite na svojom webe uvediete iné spôsoby, ktoré nám všetkým pomôžu. zvyčajne, ale model ako je tento, by som na oblúky r400 ani nepúšťal. ja nikomu nechcem vnucovať môj názor, iba sa snažím svojím laickým opisom spísať moje skúsenosti, aby niekto iný nemusel robiť podobné chyby. čo sa týka digitalizácie - vždy existuje viacero ciest. napríklad na http://www.tt-board.de/forum/showthread.ph p?t=1686 je to ho na inšpiráciu určite dosť. každý si môže vytvoriť svoju cestu.
tomu sa hovorí zásadná zmena postoja : "lokomotíva má 5 pólový motor a veľký zotrvačník. aj keď je viac menej z plastu je relatívne ťažka a má výbornú adhéziu - teda aj vďaka štyrom kolieskam s bandážami pod zásobníkom uhlia. podvozok je "lomený" a teda znáša aj tie najbrutálnejšie oblúky na vlakodrome. ..." ako konštruktér modelov nie som odkázaný na preklad z webov hoci v nemčine bežne komunikujem. svoje pocity z modelu som popísal v r. 2003. nemal som v ruke práve jeden model. zrejme na svete nie je nič dokonalé, ale tento model patrí do vyššej triedy, teda aspoň cenovo. právom som teda čakal viac ! keď napíšem, že model znáša aj tie najbrutálnejšie polomery, nuž očakáva sa r 286mm a podobné vylomeniny. samotná plastová bandáž je zverstvo - necentrické kolá + problémy v oblúku, ak je náprava plne bandážovaná. tillig si to nechal vysvetliť a chvíľu nebandážoval obe kolečka. po čase však ekonomika prevalcovala techniku. korektná bandáž by bola v podobe nanesenia nejakej vrstvy do drážky kola a vycentrovanie, no ekonomika výroby nedovolí. lepenie fabrickej bandáže je o ničom, zvýši sa necentrickosť kola a po čase to aj tak povolí - overené na modulovke. čo si myslím o bandážach a ich kontraproduktívnosti mám na webe cca od r. 2000 a tom používal aj preciznejšie bandáže. dnes sa kloním k plne adhéznym modelom.
ďakujem za upozornenie že zvuk sa dá dosta? aj do tt. čo je potrebné na programovanie zvukového dekodéra? (myslím hw a sw) dalo by sa dohodnúť naprogramovanie u vás a za akých podmienok?
ahoj scháním k br 65 návod co se dává do krabičky k lokomotivě nemáte to náhodou někdo naskenované?