Na mnohých staniciach (hlavne tam, kde sa často nakladal sypký materiál) sa zriaďovali jednoduché nakladacie rampy. Išlo o opornú stenu z betónu, alebo kameňa, ku ktorej sa naviezol svah. Po svahu mohli navrch vyjsť autá. Veľmi často sa aj takto využívali prirodzené zárezy do terénu v staniciach. Na vrchu kopca bol manévrovací priestor zväčša pre jedno nákladné auto a násypka z plechu po ktorej sa sypký materiál dostával do pristavených vozňov. Sklon násypky sa ovládal buď ručne, alebo elektrickým navijakom. Na posunovanie plných vozňov spod násypky a pristavovanie prázdnych pod násypku sa využíval elektrický navijak, alebo si vozne potiahlo lanom nákladné auto, kým bolo ešte naložené. Priložené fotografie dokumentujú takúto nakladaciu rampu v železničnej stanici Červená skala v roku 2004.
Celkový pohľad a príjazdová cesta
Oporná stena, vzadu vľavo pod hrdzavým prístreškom je navijak na ťahanie vozňov
Násypník, pohľad zospodu
Násypník a kabína strojníka
Navijak pre posun vozňov
Takmer nečitateľný štítok navijaku – ten už čosi pamätá... ale aspoň vieme, že sa námet hodí do každej modelovo historickej epochy.
Priestor násypky a kabína strojníka zvrchu
Príjazdová cesta a železničná stanica pohľad zvrchu
že som objavil túto stránku. ako veľký fanúšik železníc, zvlášť epochy iii a iv, surfujem, kochám sa a premýšľam. a tak mi prišiel na um môj dávny nápad, ktorý, žiaľ, nedokážem uskutočniť. (šikovnosť moja každodenná). dávam do pozornosti šikovným modelárom (ktorých tu vidím podľa výtvorov) námet na modul prípadne diorámu. skutočnosť, žiaľ, je zarmucujúca, keďže takýto krásny námet zatiaľ nenašiel ani v skutočnosti zástancu na záchranu a - zatiaľ- ani modelára. dúfam, že aspoň modelári uchovajú v modeloch tento kúsok slovenských železníc, pri ktorom ma napadá jediný názov romantická stanička. ale k veci. jedná sa konkrétne o železničnú stanicu na trati nemšová-lednické rovne, ktorá je zároveň aj konečnou. a keďže bývala konečnou, v čase parnej prevádzky tu vybudovali točňu s jednomiestnou výtopňou pre parné rušne. absolútnou raritou tejto točne je, že zostala ako jediná ručne otáčaná točňa na slovensku. jej hodnota bola v dávnej minulosti ocenená aj návrhom premiestniť ju do areálu agrokomplexu v nitre. žiaľ, nič také sa nestalo. verím, že sa niekto z vás, šikovných, ujme môjho nápadu a podarí sa mu - najradšej by som bol, keby v mojej mierke tt - uchoval tento umierajucí technický unikát aspoň v modelovej podobe. rád by som tiež pomáhal pri vydaní monografie o tejto trati, ktorá v súčanosti má zrušenú osobnú prepravu. ak by bol nejaký záujem,prosím, ozvite sa na môj mail, resp. na mobil 0915101500. ďakujem.