Railnet

Bojnice 2006 – TT layout

Akcie | Redakcia, 09. 05. 2006 (8707 zhliadnutí)

Na 3. stretnutí prevádzkovateľov modulových koľajísk v Bojniciach 20.-23.4. 2006 sa stretla okrem H0–károv aj partia nadšencov veľkosti stredu – TT. Spoločne sme z privezených modulov postavili trať s dvomi koncovými staničkami, zastávkou, zastávkou s nákladiskom a zastávkou s odbočkou do kameňolomu. Celková dĺžka TT layout–u predstavovala 23 m, čo v prepočte reprezentuje trať dĺžky cca 2,76 km

Prírava TT layout–u

Konečná podoba TT layout–u sa realizovala až priamo na mieste, nakoľko rozhodnutie o výstavbe TT trate padlo až na výzvu modelárov z Bratislavy, menovite Mariana Pauliniho a Vratislava Vingálika, ktorí komunikovali s nami, že by bolo dobré ukázať, že aj v TT sa dokážeme na Slovensku prezentovať. Zapojili sa aj Košické moduly, kde v prvom rade treba poďakovať pánovi Chromému, ktorý nám ich pre Bojnice poskytol.


Celkový pohľad na TT layout

Popis trate

Ako už bolo spomenuté v úvode, trať sa skladala z dvoch koncových staníc. Za východziu stanicu bola určená stanica Skalica (moduly z Košíc), ďalej nasledovala zastávka Horná Štubňa obec (moduly zo Žiliny), zástávka s nákladiskom Pernek (moduly z Bratislavy), zastávka s odbočkou do kameňolomu (modul z Bratislavy) a trať uzatvárala koncová stanica Lozorno (moduly z Bratislavy). Medziľahlé úseky trate tvorili moduly šírej trate privezené zo všetkých spomínaných miest.


zastávka Horná Štubňa obec


východzia stanica Skalica


zastávka s Kameňolom


zastávka s nákladiskom Pernek


koncová stanica Lozorno

Prevádzka na trati

Jazdilo sa voľne a v nedeľu aj podľa jednoduchého grafikonu, ktorý doslova „na kolene“ zostavil Vraťo. Jeden deň predstavovala jedna hodina a celkovo sa odjazdilo cca „7 dní“. Grafikon bol pomerne jednoduchý, vychádzal z počtu zdigitalizovaných hnacích vozidiel. Na trati sme mali vlaky Os, Pn, Ex, R, a Mn. Aj napriek jednoduchosti grafikonu mali dvaja ľudia čo robiť, aby počas jednej hodiny obslúžili všetky vlaky a posun v koncových staniciach. Keďže akcia bola verejnosti prístupná a návštevníci chodili medzi TT a HO layout–om, občas sa stávalo, že na trati bolo poriadne „husto“. Najväčšiu radosť z nášho TT layout–u mali prevažne deti, pre ktoré bola výška trate 1 m od podlahy očami prístupnejšia oproti HO layout–u, kde je výška trate 1,3 m od podlahy.

DCC

Celkovo sa počas troch dní použili tri rôzne systémy ovládania vozidiel. Najspoľahlivejšie sa osvedčila centrála Minibox s ovládačmi Fred od chalanov zo „Zababova“, ktorá sa používala až do konca stretnutia.

Moduly

Kvalita jednotlivých modulov bola čo sa týka konštrukcie rôzna, najmä prechod z modulu na modul, čo sa negatívne prejavilo počas prevádzky a na čo by sme mali v budúcnosti klásť väčší dôraz. Aj keď sa modulovka v TT na Slovensku ešte len rozbieha, boli na trati aj miesta v častom záujme fotografov, čo dokazuje aj priložená galéria fotografií trate.

Plány do budúcna

Všetci zúčastnený sme sa zhodli, že sa akcia vydarila a bolo by na škodu v tomto ďalej nepokračovať. Radi by sme v budúcom roku realizovali väčšiu trať rozšírením počtu staníc pre križovanie vlakov a predĺženie TT layout–u o ďalšie traťové moduly. Dúfame, že sa pripoja aj ďalší TT–čkári a spoločne vybudujeme väčšiu a prevádzkovo zaujímavejšiu trať. Bude treba aj obohatiť vozový park o ďalšie “mašinky“ a vozne.

Na záver patrí poďakovanie okrem spomínaných zúčastnených TT–čkárov, železničným modelárom z Bojníc pod vedením Mariána Lička.

Autori: František Kocian a Patrik Kotula, železničný modelári zo Žiliny.

[Akt. známka: 0,14 / Počet hlasov: 14] -      + 

Pridať nový komentár

sergejik 11.05.2006 19:51:28

tt-layout

pekný článok a ešte krajšie fotky! aspoň teraz môžem takto v kľude pozrieť vašu prácu,v bojniciach nebolo dosť času.ahojte a na jeseň sa snáď uvidíme v košiciach

Reagovať

zdeno 15.05.2006 11:54:15

pekne a pekne napsane. uvidime na rok. ahojz

Reagovať

Pridať nový komentár