Railnet

Komentáre

k článku: Stavba vlečkového areálu - 1. časť (Zámer)

zo dňa 01.02.2021, autor článku: Daniel Martanovič

Vraťo 02.02.2021 09:04:47

Obsluha vlečky

Veľmi pekný článok, palec (čo palec, obe ruky s vystrčenými palcami) hore.
Takáto vlečka by mala mať samostatnú vlastnú obsluhu vlastným rušňovodičom s vlastnou lokomotívou.
Mn vlak by mal odstaviť vozne pre vlečku v prípojnej stanici a prípadne zobrať vozne už vlečkou vybavené (čítaj "vyložené/naložené"), urobiť potrebnú manipuláciu v stanici a pokračovať ďalej.
Keď by mal Mn vlak obslúžiť aj vlečku, zasekal by sa minimálne na 3-4 hodiny vo vlečke a v prípojnej stanici by blokoval minimálne 1 koľaj odstavenými vozňami určenými pre iné stanice.
Dopravne jednoduchšie je to riešiť vlečkovým vlakom, ktorý by pred príchodom Mn vlaku priviezol do prípojnej stanice vybavené vozne z vlečky a po príchode Mn vlaku zobral záťaž do vlečky. Potom by robil príslušnú manipuláciu vo vlečke.
Lokomotíva aj rušňovodič vlečkového vlaku môžu byť staničná záloha, ktorá bude v čase mimo obsluhy vlečky OFZ vykonávať posun v prípojnej stanici (napr. priebežný R/Zr/Os odpojí/pripojí poštu/spešniny, priebežný MOs odpojí/pripojí prívesný vozeň - nemanipuluje sa s cestujúcimi, obsluha iných vlečiek v obvode prípojnej stanice, "upratovanie" vozňov v stanici...).
Na základe osobných skúseností by som niektoré veci vv vlečke OFZ trochu skorigoval, ale to necháme na osobné stretnutie po korone.

Reakcia na komentár

V rámci komentárov nemožno používať HTML tagy.

Pre vloženie tučného textu, hyperlinku alebo e-mailovej adresy využite nasledujúce značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]meno@domena.sk[/email]

Zobraziť článok Stavba vlečkového areálu - 1. časť (Zámer)