k článku: Skladisko z dreva na lokálnej trati - dokumentácia
zo dňa 09.10.2007, autor článku: Marian
priznám sa, ani odkvap a ani rozmery eternitovej krytiny som nemeral. hlavne z dôvodu, že sa jedná podľa mňa o "unifikovaný" štandartný výrobok. možno bude niekto namietať, že napríklad odkvapové rúry sa robia aj v piatich rôznych priemeroch, ale skutočnosť je taká, že ak tam pôvodný odkvap prehrdzavie (ukradnú ho), tak tam majiteľ (správca ) budovy dá to, čo nájde u nejakého dodávateľa.... rovnako je to aj s krytinou. dnes je tam eternit, ale kto vie, či tam pre 50 rokmi nebola škridla a ak áno, tak bobrovka, alebo francúzka razená, ktorá sa hojne objavuje na železničných budovách... myslím, že ide o podstatu a tou je skladisko. okrem toho si myslím, že aj keď sa železničné budovy veľmi často budovali podľa jednotného projektu, tak veľmi často sa niektoré prvky (napríklad krytina ) dosadila miestna. príkladom je aj krytina na staničných budovách v súvisiacom článku. ten istý projekt, ale v plaveckom podhradí je eternit a v trenčianskom jastrabí je škridla... ale nabudúce budem pri meraní počítať aj s takýmito otázkami...
Zobraziť článok Skladisko z dreva na lokálnej trati - dokumentácia