k článku: Nákladní doprava
zo dňa 18.07.2007, autor článku: Zdeno Janeček
ahoj zdeno! podla fotografii a nakl. listu vidim, ze si vzal ako referencny navrh sekcie n-scale. vzhladom na to, ze nakladnu dopravu sa iba ucime a stale hladame optimalne riesenie, nemyslim, ze system, ktory pouzivame, je zly. (situaciu v ho nepoznam, v tt ciastocne.) kazdopadne nam v n-scale momentalny stav nevyhovuje a skusame rozne moznosti. na com to kapitalne zlyhava, je nedostatok casu venovany priprave nakladnej dopravy. vychadzame z toho, co sa v stanici naklada a vyklada, aj tak sa nam podari vytvorit tolko nahod, ze, ako pises, bud sa obsluha nudi, alebo kmita ako s nasolenym zadkom. na dalsie stretnutie uvazujeme zrealizovat to cele inak, ako sme to robili doteraz, uvidime, co sa nam podari. ak sa nam to bude pacit, urcite spachame nejaky prispevok, kde popiseme, ako sme to vymysleli. ak nam to nevyjde, zasa budeme uvazovat, ako dalej. v sekcii tt maju zas "nakladnu pokladnu", cloveka, ktory ma prehlad o nakladnej doprave a vymysla relacie pre jednotlive prepravy, cim zas odbremenil obsluhu stanic a majitelov voz. parku. na druhej strane sa venuje len tejto cinnosti. vzhladom na to, ze netrpime prebytkom personalu, musi sa na "nakladnu pokladnu" hrat obsluha stanice alebo predom urceny clovek. majitel vozov podla tvojho navrhu po hodine stretnutia uz vobec nevie, kde ma vozy a kde sa co vyskytuje. este jedna myslienka - aspon od n-scale - najcastejsie je to realizovane sposobom, ze o nakladnu dopravu sa stara clovek v skrytej stanici, ktory ma aky-taky prehlad o tom, co a kam ma poslat. podla toho sklada vlaky. vynimocne idu vozy dole z layoutu, vacsinou "vyskladnime" take vozy, ake casto potrebujeme, ale o zvlastnosti tiez nemame nudzu.
Zobraziť článok Nákladní doprava