k článku: BR65 - digitalizácia a ozvučenie
zo dňa 20.11.2006, autor článku: Daniel Martanovič
tomu sa hovorí zásadná zmena postoja : "lokomotíva má 5 pólový motor a veľký zotrvačník. aj keď je viac menej z plastu je relatívne ťažka a má výbornú adhéziu - teda aj vďaka štyrom kolieskam s bandážami pod zásobníkom uhlia. podvozok je "lomený" a teda znáša aj tie najbrutálnejšie oblúky na vlakodrome. ..." ako konštruktér modelov nie som odkázaný na preklad z webov hoci v nemčine bežne komunikujem. svoje pocity z modelu som popísal v r. 2003. nemal som v ruke práve jeden model. zrejme na svete nie je nič dokonalé, ale tento model patrí do vyššej triedy, teda aspoň cenovo. právom som teda čakal viac ! keď napíšem, že model znáša aj tie najbrutálnejšie polomery, nuž očakáva sa r 286mm a podobné vylomeniny. samotná plastová bandáž je zverstvo - necentrické kolá + problémy v oblúku, ak je náprava plne bandážovaná. tillig si to nechal vysvetliť a chvíľu nebandážoval obe kolečka. po čase však ekonomika prevalcovala techniku. korektná bandáž by bola v podobe nanesenia nejakej vrstvy do drážky kola a vycentrovanie, no ekonomika výroby nedovolí. lepenie fabrickej bandáže je o ničom, zvýši sa necentrickosť kola a po čase to aj tak povolí - overené na modulovke. čo si myslím o bandážach a ich kontraproduktívnosti mám na webe cca od r. 2000 a tom používal aj preciznejšie bandáže. dnes sa kloním k plne adhéznym modelom.
Zobraziť článok BR65 - digitalizácia a ozvučenie