k článku: Štátna ochrana hnuteľných pamiatok na ČHŽ
zo dňa 14.11.2005, autor článku: Marian
vážený pán paulíny, som veľmi rád, že problém sa snáď už konečne dostal do roviny blížiacej sa k vecnej odbornej diskusii. som síce totálne zhnusený z toho, že najskôr bolo potrebné zabiť takmer dva týždne robotou okolo naprosto podpásových akcií dvoch darebákov v médiách a že obraz čhž sa tak medzi neinformovaným ľudom pospolitým opäť rozjasnil... (asi mali dotyční páni opravdu hlavný záujem na zvýšení návštevnosti - však mami poďme sa pozrieť na víkend s deťmi tam čo sa tak krásne verejene osočujú a čo nemajú trať v poriadku...). predpokladám, že ďalší nemalý čas zabijem preukazovaním všetkého hospodárskej kriminálke a iným úradom (však jeden "anonym" policejnému prezidentovi, asi nestačil...), ale nakoľko opakujem, sme verejne prospešná organizácia - musím toto všetko trpezlivo znášať. nakoniec nič nové, opakuje sa to tu každé cca 4 roky, len osoby a obsadenie sa mierne mení... čas ma tu naučil, že masarykovské: nebáť sa a nekradnúť, nie je mŕtve krédo... ale k veci: pán pulíny, trvalo, s ľahkosťou a opravdu rozkošne zásadnym spôsobom zamieňať pojmy s dojmy: predmetom pamiatkovej ochrany majú byť veci (v tomto prípade vozidlá), vykazujúce vynímočný dokumentačný či iný prínos k histórii v tomto prípade pôvodnej hroneckej štátnej lesnej železnice v čiernom balogu. tak boli odborníkmi vybraté a sú i zapísane pôvodné vozidlá čhld od roku 1982 - viď. úvodný článok. na základe mnou objednanej pomoci a kontroly súps v roku 2003, boli rovnakým spôsobom vybraté a navrhnuté na doplnenie ďaľšie vozidlá - opäť viď. úvodný článok. už samotným aktom návrhu na zápis sú predmety chránené tak, ako by už zapísané boli ! skutočne neviem, koho "psou" povinnosťou je robiť ďalšie zápisy a spomínanú "pasportizáciu", ale ja za to určite úradníkov plat neberiem. máš zdá sa času dosť na iné veci, tak by si sa snáď mohoľ uvoliť... drobná poznámka - čhž nikdy nebola, nie je a vzhľadom k trvalému postoju ministerstva kultúry asi ani nikdy nebude žiadne múzeum. starostlivosť o zverené pamiatky zapísané v zozname vykonáva v súlade so zákonom tzv. "za svoje" a dovoľujem si tvrdiť, že v tomto smere značne nadštandartne, a to nie len v "slovenských pomeroch" ! teraz k niektorým spomenutým vozidlám konkrétne: parná lokomotíva b 50 / 800 mm č. 45 sonp patrila ntm praha spolu s rovnakou lokomotívou č. 46. obidve boli na štiavničku prevezené zo zrušeného železničného skanzenu v české třebové. č. 46 bola ntm praha následne vrátená (odišla vlakom spolu s vrakom parnej oračky fowler 6.5.1993 do čr). č 45 previedlo ntm praha ako duplicitnú sbierkovú lokomotívu na čhž a 14.5.1995 bola vymenená za originálnu parnú lokomotívu čhž u 46.901 na pomníku v brezne. majiteľom u 46.901 bola skupina súkromných osôb v rd brezno, ktorí ju v roku 1976 odkúpili od štátnych lesov za cenu šrotu. výmenou sa tak stali majiteľmi b 50 č. 45 sonp. to, že v skorej dobe bude táto lokomotíva jazdiť v čr, dokonca veľmi blízko kladna je myslím určite lepšie, než osud, podobný pomníku lokomotívy cp 600 v bohumíne.... uznávam, že pre ctiteľov pána slotu možno nie... osud osobného vozňa bi/ú "trojokeňáku" myslím dostatočne ozrejmil tomáš hodr. parná lokomotíva r iii c / 600 mm ct 6 smolenice bola pri rušení štiavničky odpredaná 28.9.1999 jiřímu vávrovi za účelom renovácie a sprevádzkovania, ako budúcej súčasti expozície dopravného múzea v bratislave - odkonzultované s ing. jiřím kubáčkom, csc. - súčasným riaditeľom dopravného múzea v bratislave. v súčasnosti je skompletizovaná a natretá v súkromnej záhrade v mariánke pri bratislave, uvažuje sa s ňou pre prevádzku na repnej dráhe v kolíne, prípadne mimo času prevádzky s jej vystavením v dopravnom múzeu v bratislave. rovnako som ochotný zodpovedať kedykoľvek všetky ďalšie konkrétne dotazy - pre istotu: chz@isternet.sk, prípadne 048 / 61 91 500 ...! záverom mi nedá, než sa ťa verejne opýtať na tvoje skutočné aktivity a zámery: kde si bol, keď bolo po
Zobraziť článok Štátna ochrana hnuteľných pamiatok na ČHŽ