Railnet

Komentáre

k článku: Likvidácia Čiernohronskej železničky?

zo dňa 02.11.2005, autor článku: Marian

peter 15.11.2005 16:17:09

čo táto skurvená doba s nami robí...?

nedá mi, aby som aj ja neprispel svojim príspevkom do tohto fóra. po odvysielaní príspevku o likvidácii čhž, kde sa pán dušan k. zahral na jediného správneho a okolitému svetu oči otvarajúceho človeka môj údiv nemal konca kraja. myslím že železničku a dianie na nej dosť dobre poznám, vozil som sa na nej ako malý chlapec, odpracoval som na údržbe tratí nejakú tú dobu a nakoľko v súčasnosti sa venujem podobnej záchrannej činnosti, mám o železničke ako o spriatelenej organizácii veľa aktuálnych informácii. pamätám si ako sa postupne rozrastala, ako sa postupne sprevádzkovala trať do hronca, vydrova či chvatimechu. ako tam chodila len čierna kolbena, neskôr i schmosever a množstvo dieselových lokomotív. ako sa postupne rozrastal počet vozňov, ako sa vozili vlaky s drevom z píly, ako sa zaviedla preprava cestujúcich k lyžiarskym vlekom motorovým vozňom m 21.004... ako prišli na čhž mašiny z poľska, ako sa podarilo v spolupráci so žos zvolen opraviť rušeň rába a podobne. myslím si, že pod vedením pána bílka sa železnička postupne systematicky rozrastá, dostáva tvár krásnej lesnej železnice v krásnej prírode, ktorá je dnes známa i v ďalekom zahraničí. rovnako nepochybujem aj o zásluhách pána dušana k. a práve preto som smutný, že sa dopustil toho, čoho sa dopustil. očierňovať, krivo obviňovať pred očami celého slovenska, smutno sa dívať a spomínať, brnkať na slovenskú strunu, to možno dojme neznalého diváka a typického slováka, všetkému rozumejúcemu a pripravenému kritizovať a meniť... ale pán kelo je iné žiť si v peniazoch v bohatej bratislave a prísť si na mesiac na dovolenku s rodinkou oddýchnuť do hôr a pohrať sa s mašinkami, a iné je mnohých vecí sa zriecť a dennodenne bojovať s problémami, o ktorých možno mnohí ani nevieme. a chceme či nie, pokiaľ nepríde kalamita podobná tej v tatrách a nezadrú sa motory na všetkých lesných tatrách a traktoroch, tak vozne na prepravu dreva svoj význam nemajú.. jediný spôsob prevádzky železničky, ako možno i jeden z jej podstatných prijmov je asi ozaj len tá osobná doprava a k tej treba osobné vozne, hoci i kúpené v maďarsku.. je super, že máte v rukáve, spôsob ako železničku oživiť, ale nezabúdajte, že sa nachádza na strednom slovensku, ktoré je práve preto také krásne, že akoby tam trochu zastal čas, že tam nie je vilka na vilke, nie je tam 100 golfových ihrísk, bazénov, termálnych kúpalísk, že tam človek počuje najmä slovenčinu a potom iné jazyky.. že tam ľudia žijú, možno ťažšie, ale o to romantickejšie a krajšie.. a máte dve možnosti: buď sa k nim pridať a vychutnávať si krásu ich života, tak ako ste ju poznali a kvoli ktorej ste na balog chodili celé tie roky, alebo sa na to vykašlite.. verím, že sa spamätáte, a dokážete že je vo vás predovšetkým to dobré a nebudete robiť hanbu všetkým pamiatkárom.. minimálne by sa patrilo ešte raz zavolať kamarátov z ta 3 hore a pred celým slovenskom nedorozumenie vysvetliť a alešovi sa aspoň jedným slovkom ospravedlniť.. pán kelo, môj príspevok komentovať nemusíte, nie som zvedavý na vaše urážky.. možno som len chcel povedaš: každý občas urobíme chybu, ale len chlap si ju dokáže priznať a začať od znovu v mieste kde sa splietol..

Reakcia na komentár

V rámci komentárov nemožno používať HTML tagy.

Pre vloženie tučného textu, hyperlinku alebo e-mailovej adresy využite nasledujúce značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]meno@domena.sk[/email]

Zobraziť článok Likvidácia Čiernohronskej železničky?