k článku: Trochu povídání o DCC komunikaci
zo dňa 07.10.2005, autor článku: Zdeno Janeček
profesionálne i neprofesionálne systémy musia posielať rovnaký riadiaci telegram na rovnaký povel v danom formáte. lenz ovláda iba dcc, možno tých 99, horná hranica možnosti adresácie (platí pre compact). intelibox má obrovské číslo vo formáte dcc, pričom má možnosť použiť formát motorola aj loconet. ten povel vskutku ide systémom posielania iba "zapínacieho" povelu. ak nemá dekodér príslušenstva blokovanie vykonania povelov, tak to spácha. stačí si dať na výstupy žiarovku a skúsiť to, ak to centrála umožňuje fyzicky. u samotného dekodéra (u centrály tiež) ide nastavovať dĺžku povelu a pod. na náveste, svetelné, sú iné dekodéry, nakoľko na svietenie je potrebný nižší výkon ako na prestavník (motorický aj cievkový). mechanická návest s cievkovým pohonom je ako výhybka. inak upravuje sa to nastavovaním v cv513 adr. 514 aktivácia výstupov, cv515-518 časy výst. signálov, atď. na http://zmrailwebpark.sk sú domácke dekodéry prísl. pre výhubky i náveste.
Zobraziť článok Trochu povídání o DCC komunikaci