k článku: Stavba vlečkového areálu - 1. časť (Zámer)
zo dňa 01.02.2021, autor článku: Daniel Martanovič
Dano blbá mierka, keby si to robil v H0 mohol si sa napojiť na môj Oravský Podzámok. :D
Erik, je taký článok na webe o jedním vláčikarovi ako sa mu splnil sen. Sníval o tom, že keď bude mať svoj milión dolárov, postaví si koľajisko a okolo neho dom. Aj ja by som mal taký sen, ale mierku by som nemenil. Chápem, že čím väčšie tým lepšie... Ale...
Veľmi pekný článok, palec (čo palec, obe ruky s vystrčenými palcami) hore.
Takáto vlečka by mala mať samostatnú vlastnú obsluhu vlastným rušňovodičom s vlastnou lokomotívou.
Mn vlak by mal odstaviť vozne pre vlečku v prípojnej stanici a prípadne zobrať vozne už vlečkou vybavené (čítaj "vyložené/naložené"), urobiť potrebnú manipuláciu v stanici a pokračovať ďalej.
Keď by mal Mn vlak obslúžiť aj vlečku, zasekal by sa minimálne na 3-4 hodiny vo vlečke a v prípojnej stanici by blokoval minimálne 1 koľaj odstavenými vozňami určenými pre iné stanice.
Dopravne jednoduchšie je to riešiť vlečkovým vlakom, ktorý by pred príchodom Mn vlaku priviezol do prípojnej stanice vybavené vozne z vlečky a po príchode Mn vlaku zobral záťaž do vlečky. Potom by robil príslušnú manipuláciu vo vlečke.
Lokomotíva aj rušňovodič vlečkového vlaku môžu byť staničná záloha, ktorá bude v čase mimo obsluhy vlečky OFZ vykonávať posun v prípojnej stanici (napr. priebežný R/Zr/Os odpojí/pripojí poštu/spešniny, priebežný MOs odpojí/pripojí prívesný vozeň - nemanipuluje sa s cestujúcimi, obsluha iných vlečiek v obvode prípojnej stanice, "upratovanie" vozňov v stanici...).
Na základe osobných skúseností by som niektoré veci vv vlečke OFZ trochu skorigoval, ale to necháme na osobné stretnutie po korone.
Čau Vrato,
ďakujem za hinty, ak si spomínaš na Bernolákovo 2019 (tuším naše zatiaľ posledné - zabiť koronu), tak OFZ bola zapojená ako vlečka Trnávky. A Mn prišiel do Trnavky, ďalej pokračoval ako VL. Čiže skoro ako píšeš. Ešte raz ďakujem za komentár, doplním do prevádzkového "manuálu".
Apropo, ako vieš koľajisko je hotové a odskúšané, t.j. už nebudem meniť layout. O dva týždne bude tu článok o tom ako 2. časť seriálu. Ak je niečo čo treba úplne urgent, napíš mi email.
DanoM
Zobraziť článok Stavba vlečkového areálu - 1. časť (Zámer)