Railnet

Komentáre

k článku: Stavba vlečkového areálu - 1. časť (Zámer)

zo dňa 01.02.2021, autor článku: Daniel Martanovič

DErik 01.02.2021 08:53:56

Dano blbá mierka, keby si to robil v H0 mohol si sa napojiť na môj Oravský Podzámok. :D

Reagovať

DanoM 01.02.2021 09:21:29

Keby som mal milión...

Erik, je taký článok na webe o jedním vláčikarovi ako sa mu splnil sen. Sníval o tom, že keď bude mať svoj milión dolárov, postaví si koľajisko a okolo neho dom. Aj ja by som mal taký sen, ale mierku by som nemenil. Chápem, že čím väčšie tým lepšie... Ale...

Reagovať

OMEGA 02.02.2021 09:04:47

Obsluha vlečky

Veľmi pekný článok, palec (čo palec, obe ruky s vystrčenými palcami) hore.
Takáto vlečka by mala mať samostatnú vlastnú obsluhu vlastným rušňovodičom s vlastnou lokomotívou.
Mn vlak by mal odstaviť vozne pre vlečku v prípojnej stanici a prípadne zobrať vozne už vlečkou vybavené (čítaj "vyložené/naložené"), urobiť potrebnú manipuláciu v stanici a pokračovať ďalej.
Keď by mal Mn vlak obslúžiť aj vlečku, zasekal by sa minimálne na 3-4 hodiny vo vlečke a v prípojnej stanici by blokoval minimálne 1 koľaj odstavenými vozňami určenými pre iné stanice.
Dopravne jednoduchšie je to riešiť vlečkovým vlakom, ktorý by pred príchodom Mn vlaku priviezol do prípojnej stanice vybavené vozne z vlečky a po príchode Mn vlaku zobral záťaž do vlečky. Potom by robil príslušnú manipuláciu vo vlečke.
Lokomotíva aj rušňovodič vlečkového vlaku môžu byť staničná záloha, ktorá bude v čase mimo obsluhy vlečky OFZ vykonávať posun v prípojnej stanici (napr. priebežný R/Zr/Os odpojí/pripojí poštu/spešniny, priebežný MOs odpojí/pripojí prívesný vozeň - nemanipuluje sa s cestujúcimi, obsluha iných vlečiek v obvode prípojnej stanice, "upratovanie" vozňov v stanici...).
Na základe osobných skúseností by som niektoré veci vv vlečke OFZ trochu skorigoval, ale to necháme na osobné stretnutie po korone.

Reagovať

DanoM 02.02.2021 12:03:18

Čau Vrato,

ďakujem za hinty, ak si spomínaš na Bernolákovo 2019 (tuším naše zatiaľ posledné - zabiť koronu), tak OFZ bola zapojená ako vlečka Trnávky. A Mn prišiel do Trnavky, ďalej pokračoval ako VL. Čiže skoro ako píšeš. Ešte raz ďakujem za komentár, doplním do prevádzkového "manuálu".

Apropo, ako vieš koľajisko je hotové a odskúšané, t.j. už nebudem meniť layout. O dva týždne bude tu článok o tom ako 2. časť seriálu. Ak je niečo čo treba úplne urgent, napíš mi email.

DanoM

Reagovať

Zobraziť článok Stavba vlečkového areálu - 1. časť (Zámer)