k článku: Univerzálny žolík
zo dňa 28.08.2012, autor článku: Peter Harmady
Geniální myšlenka. Ještě doplnit pár malých technických vychytávek a je to geniální žolík:-) PN*
... mal problém s miestami styku rôznych profilov. Preto sme v začiatkoch preferovali na traťových moduloch čelá NZ (svah) a tu boli potrebné iba dva žolíky NZ-ZN a ZN-NZ. Dodnes ich máme v CVČ, aj keď ich takmer vždy zabudneme doniesť na stretnutie (naposledy Siemens).
Petrove riešenie je jednoduché a veľmií flexibilné. Možno by ešte bolo vhodné na fixáciu jednotlivých pozemkov vhodné do rámu vlepiť magnety a na spodnú časť pozemkov upevniť pliešky, alebo naopak (niečo v tom zmysle bolo aj načrtnuté priamo v článku).
A čo tak na strednú pevnú plochu medzi pozemkami "položiť" cestu, ktorá by križovala trať? Vtedy by odpadol problém s rozdielnym farebným povrchom jednotlivých pozemkov.
Vrato, dik, tie magnety som v clanku odporucal davat na oranzovu zvislu a nie na spodnu stranu, vid obrazok v kapitole Pozemková kombinatorika, lebo nemusis nic dlabat do dreva, ale len do styroduru pod kolajou, kde to ide jednoduchsie zapustit.
Aj cesta v strede je riesenie, potom by som ale radsej isiel cestou JKI, ze tam bude nadjazd na sirku zolika a nemusis uz riesit ani pozemky. Akurat je tam problem ten, ze v ceste to pripadne navestidlo bude troska zavadzat :-(
Zobraziť článok Univerzálny žolík