k článku: Výhybňa Podbiel – inšpirácia
zo dňa 01.04.2009, autor článku: Vraťo Vingálik
železničná doprava nemusí byť a priori ekologická. vďaka za pekný článok
jeden kamión s ťahačom vybavebným motorom euro 4 je určite ekologickejší, než 30 ročná dieselelektrická 742 s pôvodným motorom čkd. ale ak má vlak aspoň 10 vozňov a z kraľovian ho ťahá elektrická lokomotíva hoci aj do košíc alebo rusoviec, myslím, že to už je ekologickejšie, než zodpovedajúce množstvo kamiónov. a toho dreva tam je stále dosť na tých 10 vozňov. nepreferujem železnicu, ale keď už je vybudovaná infraštruktúra (železničné trate), len veľmi zlý hospodár ich nevyužíva. teraz ale prosím nezačnime polemizovať o (ne)pružnosti zssk cargo. o tom tento článok nemal byť. p.s. ďakujem za pochvalu, motivuje ma.
Ja som tam bol tuším v 2005 či 2006 a vlečka ešte fungovala. Niekde by som vyhrabal aj dokumentačné foto s 751 na manipulačnom vlaku. Vlastne celý proces som si nafotil, strávil som tam možno aj dve hodiny. Ale na rozdiel od autora článku manželku som nechal soma v drevenici pri peci ;)
Zobraziť článok Výhybňa Podbiel – inšpirácia