Railnet

Komentáre

k článku: Detské moduly – návod na stavbu (a zároveň cvičenie v Google SketchUp)

zo dňa 16.01.2009, autor článku: Jozef Kiss

kžm bojnice 17.01.2009 09:49:33

ahojte, chlapi , čo vás motivovalo k tomuto heroickému výkonu? ale teraz už vážne. kostra ako stavebnica sa mi páči - v jednoduchosti je krása. ako máte vyriešené nohy - podstavce? skúste ešte podumať nad bočnicami , aby to aj nejako esteticky vyzeralo. držím palce do ďal?ej práce. s pozdravom maroš

Reagovať

alexander 17.01.2009 10:25:29

výborný nápad pre decká! bočnice napadli aj mňa. stačilo by základovú dosku odrezať o 8 mm užšiu (po 4 mm po stranách) a vlepiť pásik sololitu 28 mm vysoký. nohy hádam riešiť netreba, deťúrence sa aj tak najradšej hrajú na zemi! z tohto dôvodu by nebolo vhodné prekrývať boky modulov aj pod základovou doskou, aby sa dali položiť napríklad cez prah. len si to predstavte, tatko výpravca v obývačke a deti v detskej! mamka samozrejme v kuchyni...

Reagovať

jk 18.01.2009 21:13:43

zdeno: vieš že som zarytý "antinormista". rozmery sú zverejnené, kto chce si postaví také, kto chce si prispôsobí. "normou" sa to môže stať, až keď tých modulov bude aspoň 100 :-) juraj: niektoré súbory som dal do download-u sekcia cad. sú v stave "rozrobené", nie učesané na publikovanie :-)

Reagovať

zdeno 17.01.2009 20:12:36

ahoj, ja zacnu z jineho soudku, ten napad s x1 je genialny. to nema chybu, vsak jsem kdysi psal, ze vyvoj x1 neni ukoncen a nekdo prijde s nejakym napadem. --- zadne kable, nic se nikde nebude motat a ani zapominat. zadne problemy s banankami, zdierkami, jen kousek kuprextitu a jeden sroub s dvema kridlovymi matkami. --- navrhuji, abychom nad tim pospekulovali a navrhli normu. ahojz

Reagovať

juraj maďar 17.01.2009 20:37:21

...

ten nápad je super! dotera som duma, či chlapom v izbe necha? domáce kolajisko, alebo modulovku okolo stien. modulovka vychádzala dosť, ale toto je riešenie. dík za tip. ps: navystavíte sketchupové súbory?

Reagovať

myšpulín 19.01.2009 09:03:34

normování

zdravím, uznávám, že to nějak moc normovat nemá smysl. ale tady mi zatím chybí vyznačení polohy kolejnic. osobně si myslím, že už děti by se měli učit základní fakt, že pražce neleží přímo na terénu, ale na (i ve) vrstvě štěrku a kolem bývá většinou něco jako příkop (samozřejmě se bavíme o širé trati). čili tady by to chtělo tento fakt uvážit a k tomuto článku přidat nějaké doporučení o výšce podloží a tím i výšce temene kolejnice. jinak ale dobrý nápad.

Reagovať

pavuk 18.01.2009 18:02:04

bočnice a nohy

bočnice na spodku sme neriešili z dôvodu, že ak chceme, aby sa dali detské moduly pripájať na zemi, alebo na stole, tak je potrebný prístup z boku a nohy jozef skúša, ale ešte nie je so žiadnou konštrukciou spokojný...

Reagovať

jki 19.01.2009 09:38:31

myšpulín: ano, máš pravdu, na polohu koľajníc som zabudol, lebo "samozrejme" predpokladám, že bude v strede :-). čo sa týka terénu (násyp, štrkové lô?ko) tiež máš pravdu, ale naša snaha bola maximálne zjednodušenie. klasické h0 rozhranie fremo to zohľadňuje, ale na vyrezanie treba vodný lúč alebo laser , čo celú vec komplikuje. tt rozhranie už je kompromisné, ale súčasne rozporné: norma-nenorma, niektorý kladú pražce priamo na hornú hranu čela, iní dávajú ešte korok hr. 2mm. pre deti sme to nechceli komplikovať. okrem toho dúfame, že na týchto moduloch budú postavené aj jednoduché prekladiská, prípadne výhybne, alebo trebárs niečo na spôsob timeseveru (danova obľúbená téma, dano daj linky). rád by som bol, keby sa to orientovalo skôr týmto smerom, než na rozsiahle úseky šírej trate. a keď mladí zvládnu jednoduché moduly, a bude ich to baviť, nič im nebráni postaviť si modul "dospelácky" :-)

Reagovať

vovo 19.01.2009 18:32:00

výborné

pánové já už dítě nejsem, ale dlouho jsem přemýšlel jak pojmout pár mých modulů na doma a tohle je naprosto výborný a jednoduchý nápad, takže to od vás asi z velké části okopíruju! díky za inspiraci :) no a kdybych s tím chtěl někdy na setkání, tak po pár drobných úpravách snad není problém - dodělám normovaná čela a udělám z více takových modulů jeden segment.

Reagovať

myšpulín 20.01.2009 06:45:36

to jki - dík za vysvětlení. sice neznám moduly až tak do podrobna (sám stavím segmenty), myslím, že stačí asi takováto úvaha: na takto připravenou plochu pro širou trať příjde položit korkový pás (mirolonový, lepící páska, já nevím co ještě) v tloušťce x mm, která je u hrany modulu nahrazena (tady něco pevného) stejné tloušťky. na tom bude položeno kolejivo na krajích s cuprextitovými pražci. kolejivo code xx. ve stanici bude pás nahrazen odpovídající plochou podkladového materiálu. z toho plyne, že je výška tk je y mm nad okrajem modulu. vznikne tím ono vyvýšení, pevnost konců se myslím nezmění, cena příliš nestoupne a každý bude moci použít i jemu vyhovující kolejivo, neb může výžku podloží patřičně korigovat. vím, že to lze i při sesazení, neb je ve šroubech vůle 2 mm, ale není na škodu učit a prosazovat přesnost. v žádném případě bych však tvar lože necpal do profilu čela. díky za pozornost a snad názor nikoho neurazí.

Reagovať

poustva 20.01.2009 10:47:52

hledani zkratu

jozef, a až připojíš booster a zjistíš, že někde je zkrat, jak ho budeš hledat, když si nebudeš moct moduliště postupně elektricky rozpojovat, aniž by se ti rozpadalo?...když tu všichni tak chvalí, tak si musim rejpnout :)

Reagovať

zdeno 21.01.2009 21:50:48

re: hledani zkratu

ahoj, nic ti nebrani sroub povolit a dotahnout. problem je, ze se musi znova nastavovat styk koleji na hrane. ale vetsinou to jeden sroub udrzi a druhym se muze testovat :-))) ahojz

Reagovať

Horymír 02.03.2012 13:57:57

Prohnutí

Nalepil jsem Styrodur na základní desku a mám to prohnuté. Strana s lepidlem se prodloužila a modul má hřbet nahoru. Buď jsem to měl lepit PUR lepidlem místo disperze, nebo Herkulesem natřít i spodek základní desky, aby se vyrovnalo pnutí/prodloužení.

Reagovať

Zobraziť článok Detské moduly – návod na stavbu (a zároveň cvičenie v Google SketchUp)