Railnet

Komentáre

k článku: DCC: ako to vlastne funguje?

zo dňa 19.10.2005, autor článku: Jozef Kiss

marian paulini 19.10.2005 21:24:21

super

tak takto som si predstavoval článok o dcc pre začiatočníkov. a dobré je, že bude na pokračovanie, lebo podľa úrovne poznania si bude môcť každý začať čítať od toho svojho dielu... (ps: ospravedlňujem sa zdenovi za moje vrtácke poznámky, ale chcel som čosi takéto vyprovokovať.... )

Reagovať

zdeno, 20.10.2005 11:41:23

maly detail

jozkovi jediny detail, pwm ne pcm a pulse width modulation je to pulsne-sirkova modulace ne pulsne kodova, to je neco jine. ahojz

Reagovať

jk 22.10.2005 12:36:12

fakty, fakty, fakty, ...

prechod od analógového ovládania na digital command control (dcc) ako ho dnes poznáme sa nekonal ako veľký "tresk" ani ako 2 - 3 menšie skoky, ale prebiehal kontinuálne. medzi analógovou klasikou a dcc nebolo a nie je vákuum. idea nezávislého ovládania hnacích vozidiel rezonovala takmer 3 desaťročia, avšak bez relevantnej odozvy zo strany trhu - užívateľov. aj dnes má dcc nemálo vášnivých odporcov. jednotlivé míľniky bez nároku na neomylnosť sú na http://zmrail.webpark.sk/vyvoj.htm. za priameho predchodcu dcc možno považovať systém fy jouef jouefmatic z prvej polovice 80-tych rokov. dnes existuje viacero digitálnych riadiacich systémov. že to nie je zložité a už vôbec nie tabu, svedčí prezentácia na http://www.noulimit.net/magic/loco.htm - digitálny systém, ktorý vznikol v rámci diplomovej práce.

Reagovať

ferri 02.11.2005 18:19:02

takto to funguje aj v klasike

autor podáva príliš skresľujúci pohľad na problematiku ovládania modelového vozidla. 1. pwm (pulse width modulation teda nie pcm) nie je výsadou "digitálu". pwm sa používalo oveľa skôr ako prišiel "digital". je na to plno schém. 2. zdrojom energie zostáva oproti klasike stále elektrický prúd. tiež neprišiel s digitálom....a zdá sa, že ešte nejaký čas tento zdroj vydrží. prínosom digitálu je komunikácia s koľajovým vozidlom ktoré má dekóder. aj keď normovaná je len jednosmerná komunikácia a všetko okolo treba zbastliť podľa schopností a možností.

Reagovať

zdeno 03.11.2005 14:25:09

re: takto to funguje aj v klasike

nemyl si dcc a pwm , to spolu absolutne nesouvisi. dcc je prenos informace namodulovanem na napajecim napeti. pwm je plneni jedne pulvlny (+) proti druhe(-) a kmitocet je zpravidla stejny. to znamena , ze jde to udelat i tak, ze je mozne prejit plynule do opacneho chodu. to umi dcc na adrese "0" pokud se plneni pohybuje mezi zemi a jednou z polarit, tak je mozno regulovat jen rychlost danym smerem. pwm nenese zadnou informaci,je jen pouhym aritmetickym prumerem vsech impulsu v case. je velmi tezke neco napsat pro zacinajici, pokud to umis, tak to zkus. ahojz

Reagovať

ferri 03.11.2005 20:57:57

re: re: takto to funguje aj v klasike

skús si reakciu prečítať ešte raz. mozno prideš na to, že som sa vyjadril jednoznačne a uvedené fakty nie sú v rozpore s tvojou reakciou až na to, že pri pwm nemá zmysel priradiť váhu polarite + a - . podstatná je schopnosť modulátora meniť plynule striedu t.j. pomer času kedy amplitúda v + a času kedy je amplitúda v -. naozaj sa to využívalo oveľa skôr ako tu bol digitál. pwm a dcc naozaj vzájomne nesúvisia.

Reagovať

zdeno 04.11.2005 10:27:14

re: re: re: takto to funguje aj v klasike

ja to myslel tak, ze treba nekde zacit a jki zacal dobre. zacal pwm a postupne bude prechazet na dcc. ja o dcc neco vim a poznal jsem , jak to chce udelat. nech ho, on to uvede do vzajemnych souvislosti. ahojz

Reagovať

Zobraziť článok DCC: ako to vlastne funguje?