Áno, áno, áno. Konečne sme videli Kolombovu žene v podobne TTe modulov. Aj keď ich na základe prvých informácií malo byť 2x viac, ale choroba okresala trochu layout. Našťastie ďalšie problémy neboli. Tento ročník 2024 bol úžasný - denne 14 hodín vláčikovania. Lepšiu dovolenku si neviem predstaviť.
Stretnutie bolo organizované sekciou TT-provoz v Klubu Zababov a klubom Modulová železnice Podkrkonoší v spolupráci s klubmi Railnet Bratislava a KŽM Kokava. Propozície stretnutia sú na webe Zababov.cz.
Ale stretnutie nie je len o stretnutí a hraní sa. Je to aj o príprave a tvrdej drine. Preto sa chcem a musím v tomto článku povenovať aj tomu čo predchádza stretnutiu, nakoľko veľa ľudí si myslí, že sa to samosato. Ale je toho skutočne veľa čo treba urobiť a skoordinovať. Je to normálny projekt, ktorý musí mať projektový tím a manažérov (výkonných - nikto sa len nepozerá).
Na úvod sa pokochajte dlaždicami z fotografií zo stretnutia, ktoré su nižšie. Fotogaléria je nižšie výrazne obsiahlejšia. Ale poďme najskôr dať hold a vďaku tým, čo toto dokážu zorganizovať.
Z pohľadu prípravy je toho viac ako dosť a možno zoznam ani nie je úplný. Harmi toto všetko pekne popísal v článku v roku 2012 a stále je aktuálny.
Ako som písal už vyššie. Je to projekt a treba ho dostatočne podporiť. Menšie stretnutia zvládnu aj kumulatívne funkcie a ešte menšie aj veľmi kumulatívne, ale treba ich mať obsadené, aby bolo jasné, kto čo naháňa a kto za čo zodpovedá:
Tak chceme aby to bolo načas a hneď pre všetkých, aby to bolo ako od maminky a hlavne skoro zadarmo. Toto sú protichodné požiadavky, ale dá sa to. Len to treba dopredu dohodnúť. A nespoliehať sa na to, že nejakok sa to vyrieši. Pri posudzovaní lokality je vhodné aj túto dimenziu brať do úvahy. Mali sme stretnutia, kde nám aj nosili jedlo, kde sme si aj objednávali jedlo, ale nie je to veľmi OK. Zvyšovalo to manažment, záťaž na organizáciu a vypadlo okolo obeda niekoľko účastníkov, čím sa celková hra (kvôli čomu sme prišli) komlikovala.
My sme mali tento rok (2024) v Jaroměřii zazmluvnenú dopredu hospodu cca 800m od haly. Varili ako od maminky, cena bola akceptovateľná, Plzničku čapovali a každý si rád priplatil. Robili nám aj raňajky, obedy a aj večere. Keďže nás bolo asi 40 účastníkov na obed, museli sme obedy riešiť vo vlnách. Čo predĺžilo trochu obedovú prestávku. Ale inak? Všetko na jednotku. Toto je pre mňa etalón spokojnosti.
Zväčša si každý hľadá ubytovanie sám, niekedy sa dá spať priamo na hale pod modulmi, niekedy sa organizuje ubytovanie centrálne, napr. v nejakom internáte. Podobne ako u stravy je toto potrebné zistiť a nastaviť aj 6 mesiacov pred stretnutím. Stačí ak v okolí je nejaká akcia (vínna, náboženská, politická) a všetky ubytovania sú ihneď preč. Toto sa mi stalo minulý rok, že moje preferované ubytovanie bolo obsadené, nakoľko som si to nechal na vybavovanie cca len 2 mesiace pred stretnutím.
V tomto ročníku som to riešil už v Januári, ak nie v decembri minulého roka cez Booking.com, ale rovnako sa dá použiť hotely.cz portál. Ten posledný som použil aj ja pred jesenným stretnutím v Týnci nad Labem.
Hala v Jaroměři je úplne perfektná. Čistá, veľka a s kvalitnou vzduchotechnikou. Možno by sa dalo namietať, že nemá okná a 5 dní byť v tejto hale je ako v bunkri. Ale... keď sa vláčikuje, tak sa vláčikuje. Takže to vôbec nevadilo, že sme nevideli aké je vonku počasie. Nikoho to nezaujímalo.
Pôvodne mala byť časť TTe väčšia, ale z dôvodu choroby niektorých kolegov sa musela zredukovať. Obrázok ukazuje layout a aj trasami pre rušňovodičov.
Za hlavným výstupom z ústrredne na rozvod signálu pre ovládače je prúdová výhybka na 6 vetiev. Táto výhybka cez silové (10W?) odpory oddeľuje jednotlivé vetvy a v prípade problémov (napr. skrat vo FREDovi) tento problém bez ťažkostí odfiltruje a neprenesie na celý layout.
GVD bol pripravený ako 24 hodinový, t.j. jazdilo sa od 0:00 do 23:59 modelového času v pomere 1:6, bez voľných jázd.
Výpravčice – Studenec – Radost
Rumburk – Ronov – Radost
Studenec – Nový Oldřichov
Skovice – Mochov
Rumburk – Brandov
Každý nákladný voz musí mať vozovú kartu. Je veľa verzií. V Nemecku majú štandard vo formáte A6, čo je veľmi veľké, ale zase sa tam zmestí veľa informácií (ako z Wikipédie). V českých zemích sa začal používať formát, ktorý sa zmestí do kapsičky cca rovnako veľkej ako je ID-karta. Približne v strede je potom urobený zárez, kam sa strkajú nákladové karty, t.j. čo konkrétne voz vezie a kam. Toto riešenie je dobré v tom, že nezväčšuje kartu, ale zase nákladová karta zakrýva vozovú kartu. Na Slovensku sme toto vyriešili väčšími nákladovými kartami, ktoré sú vložené do vnútra vozovej karty a preto vozová karta je celá čitateľná.
Česká karta podľa Zababov.cz |
Slovenská verzia kariet |
|
---|---|---|
Nákladová karta je vložená do vnútra vozovej karty a preto vozová karta je celá čitateľná. |
Balím auto a odchádzam.
Rozbaľujeme .
Krátky záznam ako sa mravce potulovali po podlahe nájdete na mojom YOUTUBE kanále.
Rumburk depo hlási na druhý deň o 10:45 pripravený na prevádzku. Stihli sme to opäť pred obedom mať všetko hotové.
Test TROJ-ramennnej smerovej sústavy. Paráda. Čiže nie je to rýchlostná sústava, že semafór vraví o odjazdovej rýchlosti na trati, ale smerová. T.j. semafór hovorí do akého smeru sa bude odchádzať, čiže ako sú postavené výhybky. Bizarná prvá a druhá epocha bola.
žst. Hora sv. Šebestiána
Návestná súprava pred odbočkou úzkej a normálnej trate.
Vlak na spoločnej trati úzkej a normálnej trati. Moduly používajú 4 koľajový systém, ktorý bolo možné ešte na začiatku III. epochy vidieť.
Veľká vďaka ešte raz kolegom a koleginiam v hraní . Veľmi sa teším, že som ich mohol opäť vidieť a teším sa ďalší ročník. A vôbec mi to nevadí, že to je 300km ďaleko a cesta mi trvá aj 3 hodiny (s prestávou na kávu). Lebo ma to baví a chcem (pomôcť, byť spolu).
Ďalšie stretnutie sa bude konať od stredy 7. do nedele 11. Mája 2025 na rovnakom mieste.
Váš
DanoM
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!