Keďže sa nám nedarí na Slovensku stretnúť v jesenných mesiacoch, sme sa s Harmim vybrali do Týnce nad Labem na stretnutie modulákov, ktoré usporiadalo Modulová železnice Podkrkonoší a Zababov, sekcia TT-Provoz. Stretnutie sa konalo od 27.9.2023 (st) do 01.10.2023 (ne).
Stretnutia v Týnci sú menšie ako v Jaroměři. Prirovnal by som ich k našim stretnutiam v Bernolákove v predkovidovej ére. Telocvičňa v miestnej škole je kvalitná, čistá s dobrým prístupom. Jediné čo by mohli menej zdatní vláčikári vytknúť, že do školskej jednálne kde sme mali zabezpečené jedlo vedú schody a treba prekonať "AŽ" 4. poschodia. To "až" je v uvodzovkách, nakoľko keď denne nachodíme 8 km popri moduloch, tak nejaké schody už nás nezastavia a to keď sme ešte hladní .
Pohľad do telocvične z 3. poschodia vľavo....
... a vpravo.
Kliknutím na obrázok sa zväčší.
Layout vyzerý malý, určite by sa dal zahustiť ak by prišlo viac kolegov. Ale nemal som pocit, že je malý. Ako som vravel, bol taký Bernolákovský. GVD bolo napísané veľmi príjemne, takže žiadna nuda. Layout bol rozdelený na 3 časti:
Grafikon Vlakovej Dopravy (GVD) bol napísaný na 24h prevádzku pre modelový (zrýchlený) čas 1:6 bez možnosti zaradiť voľné jazdy. V reále sme jazdili elasticky od 1:4 po 1:6, ako majster času zaregistroval meškania, alebo nemeškania vlakov. Keď sa začalo meškať, tak zľahka spomaľoval, inak zrýchľoval. Popravde? Úplná paráda. Nikto si nič nevšimol, nikoho nič nevyrušovalo, v hale sa nekričalo, že toto a toto mešká, alebo tu a tu je plno a treba zastaviť čas. Čiže ďakujem za pohodovú nevedomosť a elastický čas. Kľud, pohoda. Ako sa patrí na dovolenku.
GVD pre hlavnú trať Výpravšice - Studenec s pokračovaním D3 do Trnávky
Trnávka - Studenec - Martinice na Hané
Martinice na Hané - Bocovo
Doprava nákladu bola v normálnom režime ako sme všetci zvyknutí, nič špeciálne ako bolo v Jaroměři na jar.
Príprava a kontrola hnacích vozidiel pred jazdením sú extrémne dôležité pre bezpečnosť našich drahých hračiek. Kontroluje sa nastavenie CV pre adresy, či je vypnutý analógová prevádzka a či je možné vypnúť krivky pri ovládaní mašiny.
Každý stroj má svojho FREDa .
Všetko u mňa začalo v Bocove a s Komárkom som sa v III. epoche vydal smer Martinice na Hané.
Ranná idylka v Bocove.
Vozne v žst. Svor pripravené na odchod
Detail na module Pivovar v Tomášove.
Parná lokomontíva pripravená na posun v žst. Martinice na Hané
Detail na module žst. Martinice na Hané
Manipulačný vlak odchádza zo žst. Martinice na Hané cez odbočku Obora smer Bocovo...
... cez modul s mostom ponad koľajisko žst. Predmestie
Vozne v Pivovare v Tomášove pripravené na odchod
Mn na ceste do žst. Bocovo cez most vyrobený z leptu ako model 1:120 mostu na Baťovom kanáli.
Manipulačný vlak na module Pivovar v Tomášove.
Komárek na moste Baťovho kanála. Pravý breh kanála má aj cestu kone, čo ťahali lode po kanáli. Parádny model.
Vozba ťažkého rýchliku pomocou dvoch parných lokomotív.
Osobný vlak pripravený na odchod v žst. Studenec.
Osobný vlak v žst. Svor
Manipulačný vlak v úseku medzi žst. Svor a žst. Černá nad Úpou.
Motorový rýchlik odchádza zo žst. Svor
Už sme v dízlovej epoche v žst. Svor
... na ceste zo žst. Svor do žst. Černá
Manipulačný vlak pre prepravu áut na ceste zo žst. Výpravčice do žst. Černá na nákladku automobilov
Posun na vlečke OFZ (inšpirované fabrikou Oravské Ferozliatinové závody - Istebné)
Tak a čo na záver? Ďakujem všetkým, ktorý pomohli pri stavbe moduloviska, pri zapájaní elektriny, samozrejme všetkým ktorí sa hrali, zabávali a boli kamárati. Teším sa na Jaroměř 2024.
Váš
DanoM
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!