Vďaka šťastnej náhode som sa dostal k digitalizácii “G” lokomotív a vagónov. Je krásnym paradoxom, keď v TT a H0 lokomotívach bojujeme o každý kúsok priestoru pre umiestnenie dekodéra, prípadne reproduktoru a v “G” sa skôr potrápime s veľkosťou modelu a jeho hmotnosťou :)
Kto by nepoznal “Krokodíla”, tu v modernejšej verzii, bez jalového hriadeľa. Taký drobček 73 cm.
Pre založenie reproduktoru som ho musel trošku otvoriť, iba 16 skrutiek.
Založený dekodér. Možno by šlo cez túto zmeť káblov upevniť dovnútra aj reproduktor, radšej som to neriskol a model otvoril. Dekodér je inštalovaný pomocou príslušenstva, ktoré je dodávané priamo s ním. V čase inštalácie som nemal k dispozícii rozširujúcu dosku DPS. Táto lokomotíva je asi jediná, kam sa zmestí aj s dekodérom na určené miesto. Bude ešte prerábané.
Model má oddelené pozičné svetlá od reflektorov a samostatne ovládané červené svetlá.
Parná klasika, ktorá v niektorej zo svojich podôb nechýba na žiadnom koľajisku.
Pre založenie reproduktoru je nutné model komplet otvoriť. Pre digitalizáciu sú u tohto modelu dve cesty. Prvou je v tejto fáze vytiahnuť kabeláž zo spodku modelu sem hore. Pripojiť pomocou rozširujúcej DPS na dekodér a ten zasunúť do priestoru zásobníku uhlia. Dekodér takto nie je nijak uchytený, touto cestou som nešiel.
Originál priestor je pre umiestnenie Zimo dekodéra je moc nízky a nie je možné ho uzavrieť s neupraveným dekodérom. Takže nasledovala fáza odstránenia konektorov z dekodéra a priame naletovanie vodičov na uvoľnené letovacie plôšky.
Druhá digitalizovaná parná lokomotíva, tentokrát s tendrom.
Tento model mal obrovskú výhodu. Celá elektronika je sústredená do tendra a z/do lokomotívy sa signál prenáša 8-pólovým konektorom. Nebola ťažká manipulácia s veľkým modelom. Tu sa Piko podarilo použiť veeeeeeľmi krátku kabeláž a naozaj si neviem predstaviť, ako sa bez nadstavovania káblov dá založiť aj originál Piko dekodér. To bol aj hlavný dôvod prečo som sa nakoniec rozhodol aj tu odstrániť konektory z dekodéra. Druhým bolo požiadavka na upevnený dekodér. Voľne ložený by tam vošiel bez problémov.
Motoráčik nesmie chýbať na žiadnom koľajisku, žiaľ v “G” veľkosti sa ČSD dosť ťažko zháňa, voľba teda padla na tento model. Dĺžka súpravy je ľahkých 104 cm.
Takže otvoriť, rekordérom je zatiaľ stále “Krokodíl”, tu bolo skrutiek len 14 kúskov.
Pokračujem v založení osvetlenia interiéru, kupuje sa zvlášť. Tu keď si všimnete priestor odkiaľ vychádzajú káble pre osvetlenie interiéru, tak je to jedno z dvoch miest kam sa dá umiestniť dekodér. Tu “voľne pohodený”.
Voľne pohodený dekodér u tak veľkého modelu pre mňa neprichádza v úvahu. Chýbal 1 mm, aby som to zavrel aj s rozširujúcim DPS. Takže klasika, konektory idú von.
Obe parné lokomotívy budú ťahať osobné vagóny. BR24 bude mať osobné vagóny z produkcie LGB a BR64 ich má z produkcie Piko. Tieto od Piko nemajú od výroby inštalované osvetlenie, ale dá sa dokúpiť. Zároveň s inštaláciou osvetlenia prebiehala aj ich digitalizácia. U jedného vagónu sa tiež robilo rozšírenie o koncové červené svetlá.
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!