Doplnené o nové VIDEO.
To minuloročné stretnutie bolo asi posledné (80%), tohtoročné bolo asi určite posledné (95%) v budove SIEMENSu na Stromovej, nakoľko na jar 2013 sa firma sťahuje do nových priestorov. Stretnutie bolo ako sme všetci čakali - náročné. Predvádzať niečo takéto a nemá to behať stále dokola, je náročné. Ďakujem všetkým, ktorí prišli pomôcť a ktorých sme mohli stretnúť a porozprávať sa s nimi, zbilancovať na začiatku roka, čo bolo a čo bude.
Úvodník sa písal ľahko, ďalej mysliac na zimu, čo bola v daný víkend mi zmrzla aj klávesnica. A neviem, či to bolo aj tou zimnou náladou, alebo len faktom, že každý myslel na sobotu bolo stretnutie v piatok a v nedeľu viac ako menej len o spoločnej diskusii a šetrení energie (sobota), alebo o rozdýchávaní (nedeľa) dňa predchádzajúceho. Na druhú stranu aj ja som bol unavený a nie zdravý. Pravda, na týchto zimných stretnutiach vždy chýba pár kamarátov z dôvodu choroby. Nie je nás veľa, pri chorobách ešte menej, a to vytvára veľký tlak na dodanie úspešného predstavenia.
Aj napriek všetkým, ktorí prišli pomôcť, by som rád pozastavil nad myšlienkou, ako je vôbec podobné predstavenie/stretnutie možné úspešne zrealizovať a pritom sa "nevypáliť" energeticky. Nakoľko tieto naše stretnutia majú byť primárne o načerpaní energie - lebo ide o koniček - a nie o ďalšom odčerpaní. Takého máme v práci až dosť. Ale nekazme si začatý článok, odpovede snáď až na konci.
Harmi to tentokrát dokonale nakreslil v SketchUpe, nebolo potrebné riešiť žiadne korekcie. Je isté, že toto je ďalšia cesta ako robiť layout na stretnutie.
Layout bol koncipovaný ako hlavná trať vedúca zo skrytej stanice Jurajov Dvor (hnedá farba) cez žst. Pavúkovce (fialová farba), žst. Tomášov (biela farba) do žst. Nitrianske pravno (oranžová farba). V žst. Tomášov začínala miestna trať do žst. Bocovo (zelená farba). Prevádzka bola spestrená nakoniec pridaním vlečkového areálu pozostávajúceho z kameňolomu a fabriky Peklo.
Layout veľkých bratov bol postavený vo vchode budovy od predného turniketu po zadný. Jazdilo sa voľne pre potešenie divákov, kto chcel, mohol si vyskúšať. Samozrejme toto platilo aj v TT časti. Každý záujemca o vyskúšanie ovládania lokomotívy bol zapojený. Bol mu vybraný vhodný vlak, zvyčajne rýchlik, alebo osobný (motorák).
GVD bol vytvorené viac pre divákov ako pre rušňovodičov. Jedine kde sa dalo vyblbnúť s Mn, bolo v Bocove a na vlečkách. Inak bola nákladná doprava riešená vyrovnávacími vlakmi (Vn) medzi veľkými stanicami - Jurajov dvor / Tomášov, Jurajov dvor / Pavúkovce a Jurojov dvor / Nitrianske pravno. Samostatnú manipuláciu vykonávali staničné zálohy.
Je jasné, že ak sme nemali len tak púšťať vláčiky a chceli sme ukázať ako to na reálnej železnici prebieha, mali sme mať vyplnený objednávkový kolobeh tovaru. Vďaka PeťoviF, ktorý aj napriek pracovanej vyťaženosti pripravil ND, ktorá nás nenudila a prinášala do hry dôležitú časť.
Štvrtok prebehol tradične, až mi je smutno. Nebyť Boca, opäť by nebolo zapojené skoro nič. Akože moduly zvládame postaviť vcelku rýchlo, použitie "verejného" spojovacieho materiálu pomáha skrátiť čas vo finálnom spojení modulov. Ale rozvody pre ovládače a telefóny je katastrofa. Nebyť mojej choroby, pomohol by som.
V piatok v zásade podobne, domáci mali načas, skoro každý musel zariadiť niečo iné. T.j. aspoň sme rozložili osobné súpravy. Vyčistili koľaje, dokonca Stano priniesol aj vysávač . Úspech bol, že sme si zajazdili už v piatok - odskúšali GVD.
V sobotu išlo do tuhého, asi je lepšie pozrieť fotografie. Nasledujúce fotografie, ale aj ďalších cca spolu 80 kusov, nájdete vo väčšom rozlíšení v Galérii nášho webu.
Úvodné programovanie ovládačov a mašín na miniBoxe je pri slnečnom počasí veľmi obtiažne, až posledná verzia priniesla kvalitný displej.
Dôvod, prečo sme prestali používať na nákladných vozňoch pre Mn vlaky spriahadlá od firmy Kuhn. Zlepšovák v podobe spodného jazýčka neumožní jednoduché nadvidnutie spriahadla a jeho rozpojenie. Chalani mali takéto pekné rozpojovadlo urobené z HPS a špajle.
Kontrola GVD pred spustením.
Rozostavenie súprav do východzích polôh.
Harmiho posledný prírastok. Dvojsegmentový modul "Potopa".
Aj keď téma potopy je tragédiou pre reálny svet, v modelárskom sa dá využiť na skutočné rozprávanie príbehu. Viac fotografií z tohto modulu nájdete v Galérii.
Môj najnovší prírastok sa už začína zelenieť. Vlečka "Peklo". Ešte neviem, čoho vlečka to bude. Najpravdepodobnejšie tepláreň, alebo výroba výbušnín?
Motorové vlaky pripravené na štarte.
Marošov päťkolák vie vždy zaujať.
Aj Vraťo vytiahol z kufríka svoj skvost.
Drevený vláčik - dôležitá súčasť detskej hry.
A už ideme naostro.
Oddych po šichte?
Dôležitá zábrana proti náhodným olamujúcochtivým pozorovateľom.
MEx Jurajov dvor - Nitrianske pravno vchádza do Pavúkoviec.
Bolo plno skoro celý deň - aj pred Pavúkovcami...
... aj pred Tomášovom...
... aj pred Nitrianskym pravnom.
M286 jazdila bez porúch podľa cestovného poriadku.
Vn z Tomášova do Jurajovho dvora pripravený na odchod.
M286 z Nitrianskeho pravna vchádza na druhú koľaj v Tomášove.
Gabko si užil posun v Bocove a smeruje do Tomášova.
Ranné vešanie prádla. Počasie prialo.
Posun novou posilou T334 v Tomášove.
Mladý padavan zaškoluje kandidátov.
Zaškolený .
Posledný večerný manipulačný vlak žst. Bocovo do žst. Tomášov ukončil posun na vlečke štátne lesy SSR.
Haló, áno, dovidenia nabudúce.
Škoda, že sobota bola veľmi hektická a zaneprázdnená. Nestihli sme spoločnú fotku, ktorá by bola určite historickou. Nakoľko by na nej boli vidieť kamárati od Košíc, Žiliny až po domácich z BA. Veľká škoda. Chýbali nám moraváci a kokavčania. Spomínali sme ich. Páči sa mi, keď modulová železnica spája.
Je dôležité byť voči sebe ohľaduplný, dodržiavať dohodnuté a pomáhať si navzájom. Inak nie je možné podobné stretnutia utiahnuť. A je jedno, či sú pre verejnosť alebo pre uzavretú spoločnosť. Je dôležité mať disciplínu voči sebe a stále myslieť, že svojou prácou prispievam do komplexného diela.
Teším sa do Kokavy.
Váš
DanoM
Ďakujem za možnosť účaste na tomto stretnutí.
Miro Čechovič ( celo Siemensovo žst Jurajov dvor )
dakujem za peknú výstavu, ja som nafotil takto........http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=996