Railnet

Stavba M286 z leptu, časť III.

Modelovanie | Marian Sopfrits, 29. 01. 2013 (12259 zhliadnutí)

Základom pre pojazd je osvedčená V100 od Tilliga. Koncepcia pojazdu bola popísaná tu s tým rozdielom, že pôvodný pojazd nie je rozdelený na tri časti, ale len na dve časti.

M286 III.časť 01 M286 III.časť 02

Vďaka Petrovi Fábrymu som mal doma mosadzné komponenty na predĺženie pojazdu na požadovaných 140,8 mm (vzdialenosť otočných bodov podvozkov) Predĺženie tvoria tri kusy frézovaných komponentov z mosadze hrúbky 1 mm.

M286 III.časť 03
M286 III.časť 04

Na nasledujúcom snímku vidno diel č.1 a zospájkované diely č. 2 a 3.

M286 III.časť 05

Nakoľko pri navrhnutej konštrukcii vychádza horná hrana pojazdu priamo do osi svetlometov bolo nutne v týchto častiach hornú hranu pojazdu znížiť. Na to som som vytvoril z 2 mm hrubej plastovej dosky krajné diely pojazdu, ktoré prídu priskrutkovať na rám. Ako to vyzerá vidno na nasledujúcich dvoch obrázkoch.

M286 III.časť 06
M286 III.časť 07

Nakoľko som chcel využiť aj pôvodné uchytenie lôžka motora bolo nutné pôvodnú nádrž zbrúsiť na výšku, aby nevyčnievala spod dolnej hrany bočnice.

M286 III.časť 08

Lept obsahuje nádrž a batériovú skriňu. Tieto som po zospájkovaní vylial rezinom. Z plastových trubiek a pásikov HPS som urobil imitácie vzduchojemov. Všetky tieto diely som osadil na 2mm hrubú HPS dosku, ktorá bude k rámu podvozku priskrutkovaná.

M286 III.časť 09
M286 III.časť 10

Epoxidom som vlepil diely V100 do nosného rámu

M286 III.časť 11
M286 III.časť 12

No a na záver som ešte priskrutkoval zospájkované diely č. 2 a 3.

M286 III.časť 13

M286 III.časť 15 M286 III.časť 14

Potom už bolo treba len rám pojazdu vytmeliť a nastriekať. Výsledok môžte vidieť na nasledujúcich snímkach

M286 III.časť 16
M286 III.časť 17

Ešte nalepiť masky podvozkov vložiť podvozky do rámu, uchytiť motor a pojazd je hotový. Hnaný bude podvozok pri motore. Z druhého podvozku som vybral šnek. Podvozok bude nehnaný, ale bude zbierať prúd. Na nasledujúcich snímkach už karoséria uložená na pojazde.

M286 III.časť 18
M286 III.časť 19

V ďalšej a poslednej časti popíšem práce na dokončení karosérie. Čo môžete očakávať napovedia nasledovné snímky

M286 III.časť 20
M286 III.časť 21

Súvisiace články:
Stavba M286 z leptu - finále (02.09.2013)
Stavba M286 z leptu, časť II. (07.12.2012)
Stavba M286 z leptu (05.08.2012)
[Akt. známka: 0,14 / Počet hlasov: 14] -      + 

Pridať nový komentár

mlha 30.01.2013 20:28:49

Krasavec,bued i v jiném měřítku než TT?

Reagovať

marian 30.01.2013 22:15:53

Re:

nie je vylucene, ze casom bude mat aj vacsieho braceka :)

Reagovať

mlha 31.01.2013 17:41:44

Re: Re:

Tak to už se tlačím na první místo ve frontě....

Reagovať

kiski 03.02.2013 16:59:45

Nádhera

Je to skvelé, vyzerá to super. Myslím, že okrem samotného modelu karosérie by ste mali porozmýšľať aj nad ponukou mosadzného rámu priamo pre tento model, nech je to komplet...:) Modelárom jednoznačne uľahčíte prácu a ešte si môžete aj privyrobiť. Nie každý má totiž prístup k fréze, resp. k firme, ktorá to dokáže vyrobiť. Berte to len ako nápad.

Reagovať

Pridať nový komentár