V období 8. až 10. júla a 16.a 17. júla 2011 sa v Budapešti konal III festival železničnej dopravy, tentoraz rozšírený aj o ostatné modelárske odbornosti a „zúžený“ a skutočnú železničnú dopravu. Názov sa zmenil na TEMOFESZT (nie termo! ... niečo na spôsob technika, modely festival). Našťastie výrazne prevažovali železničné modely, ostatné odbornosti boli naozaj len na ukážku. (jazdili tam RC autá, vojenské modely, bola jedna autodráha, lietali vrtulníky – dokonca aj, „horenohami“ a to bolo asi všetko).
Výstava sa na rozdiel od minulých rokov konala vo „vedľajšej“ hale, tzv Eifelovej – inak veľmi krásna hala a naozaj konštruoval autor „eifelovky“. Hala bola postavená v r1885, do 1963 sa používala na opravu parných lokomotív, a potom až do minulého roku na opravu elektrických lokomotív. Hala má 22 000m2, čo výstava nemala šancu zaplniť, bola obsadená ani jedna desatina....
Hala zvonka aj zvnútra: http://iho.hu/hir/Modellkiallitas_az_eszakiban
(btw: na maďarskom webe je množstvo článkov, reportáží, názorov a fotogalérií na danú tému, skoro akoby išlo o celnárodnú udalosť ... preto sa často budem odkazovať na cudzie zdroje, ktoré to zdokumentovali lepšie.
Tento rok sa partie z Čiech a zo Slovenska nezúčastnili (okrem modelárskeho vagóna z Komárna). Okolo tohtoročnej výstavy sa od začiatku diali divné veci, nebol istý termín, ani miesto a najmä – výstava trvala 2 víkendy, pričom cez týždeň medzi nimi bola zatvorená. Síce to vyzerá ako dobrý nápad – na jedno postavenie až 5 dní výstavy, znamená to však 2 cesty navyše....
Zvláštne veci sa diali aj medzi maďarskými modulovkármi. „Digitálna“ partia (vyznavači Fremo) sa nezúčastnila vôbec, a tí čo jazdia analógovo boli rozdrobení na niekoľko koľajísk (predtým bývali spolu spojení do dosť veľkého modulišťa. Údajne sa nevedeli navzájom dohodnúť.... no aspoň že vieme, že aj inde to občas zaškrípe .
Čo ma zaujalo na výstave bola pestrosť účastníkov a veľké množstvo koľajísk, malých, mikro aj väčších a modulových rôzneho prevedenia a veľmi rôznej kvality... Veľa modelov bolo aj vo vitrínach, boli tu aj predajcovia a malovýrobcovia.
modulová stanica Áta
model budapeštianskej pionierskej železnice
Webacam-y z jazdy:
Ďalšie videá:
Fotky
Z malovýrobcov výrobcov vynikal www.cshmodell.hu s úplne novým modelom Ráby Mk48. Na Slovenku ich jazdilo niekoľko, v súčasnosti sú dve v čiernom Balogu, jedna po rekonštrukcii a jedna skoro vrak.
Modulovka TT:
Vnútorné zariadenie Autobusu Ikarus 1:87 (všimnite si tlačidlo „vystupujem“):
Most na úzkej:
Impozantný oblúk dvojkoľajnej trate:
H0 a H0e
Bolo tam aj ŽSR, hoci prezentované maďarskými modelármi
Električkové depo s výbavou:
Polotovary pre milovníkov vladromov:
Aj záhradné železnice sú v kurze – betónové tvárnice na uložnie koľají, dobrý nápad
Oe – na moduloch šírky 50cm to vyzerá trochu „pusto“
Ďalšie galérie:
Linky:
K tomuto článku nebol doposiaľ priradený žiadny komentár!