k článku: Malé zamyslenie nad modulovkou
zo dňa 19.10.2008, autor článku: Gabriel Meszároš
vďaka za vaše odpovede. v súčasnosti už som trochu ďalej. staviam koncovú stanicu, už sú položené koľaje (piko agleis code 100), zapojená elektrika (zatiaľ dcc piko + vedzes od zdena janečka) a prvé testovacie jazdy. zatiaľ bez problémov aj s plastovými srdcovkami. len teraz neviem či vôbec mám skúšať šťastie na stretnutí, keď nie som to qs, pur, či ako to bolo... skôr som chcel vedieť reakciu práve na to dodržiavanie noriem. ako písal aj zj v príspevkoch vyššie, v našich končinách je koľajivo code 83 a menej skoro nezohnateľné a v e-shopoch aj drahé. a ak si mám vybrať medzi 15 st. výhybkou piko agleis za 350,- alebo 9 st. tillig za 600,- .... a dvojkolia rp?! aby som na vagóne za 500,- menil za ďalšiu stovku kolieska? hm... a to nehovorím o najnovšom "fremo vynáleze" s úpravou nem šachty a pružných nárazníkoch... chcem tým povedať len toľko, že snaha za každú cenu byť striktne modelový tak, ako "tí západniari", prípadného slovenského mimoklubového záujemcu skôr odradí... preto sa mi veľmi páčí filozofia ostrama, aj ich web. škoda, že na slovenských klubových stránkach nie je viac informácií, hlavne technických, aby sa našinec vedel zorientovať aspoň v základoch... nestálo by za to, vzhľadom k našej slovenskej realite, normy skôr trochu zmäkčiť? mechanické a elektrické rozhranie je svätý grál, ale to ostatné???
Zobraziť článok Malé zamyslenie nad modulovkou